آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

مرغ عمده کیلویی ۵۰۰۰ تومان شد



اخبار,اخبارا قتصادی, نرخ  جدید  مرغ

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از کاهش شدید قیمت‌ها خبر داد و گفت: هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین عمده‌فروشی تا حدود ۵هزار تومان هم عرضه می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمد یوسفی گفت: قبل از عید این نرخها به بالای 7500 تومان در هر کیلوگرم نیز رسیده بود که در سطح خرده‌فروشی باز هم بیشتر عرضه می‌شد.

وی افزود: به‌دلیل کاهش قابل توجه تقاضا و همچنین افزایش عرضه بخشی از گوشت ذخیره سازی شده، قیمت‌ها در حال حاضر به‌ضرر تولیدکننده است و با این روند میزان جوجه‌کشی برای فصل آینده کاهش خواهد داشت.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان را در پیش داریم از دولت می‌خواهیم از طریق شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد عرضه و ذخیره سازی آن اقدام کند تا علاوه بر سامان‌دهی قیمت‌ها از ضرر تولید کنندگان نیز جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: هدف ما نه گران فروشی است و نه می‌خواهیم تولید کننده ضرر کند و اگر سیاست‌های تنظیم بازار بموقع و با هوشمندی اجرا شود می‌توانیم به‌سمت ثبات نسبی در تولید و عرضه گوشت مرغ و همچنین تعادل قیمت‌ها حرکت کنیم.

وی پیش‌بینی کرد روند کاهش قیمت‌ها تا آخر فروردین و حتی اوایل اردیبهشت ادامه یابد چون تقاضا کشش این عرضه را ندارد و ادامه این روند به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی بستگی دارد.

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: ظرفیت تولید 2میلیون و 100هزار تن گوشت مرغ در سال را داریم که معمولاً ده درصد این میزان مازاد بر نیاز داخلی است.

یوسفی افزود: اگر دولت از صادرات این محصول حمایت کند می‌توانیم به اقتصادی شدن تولید در این صنعت در روندی پایدار امیدوار باشیم.


  اخبار  اقتصادی  -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------