آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کاهش نرخ سود بانکی چه تاثیری در بازار خودرو دارد؟



اخبار,اخباراقتصادی نرخ سود بانکی

نعمتی افزود: اگر تورم از رقم فعلی کاهش یابد، طبیعی است که بانک‌ها هم نرخ سود بانکی خود را کاهش دهند. فعلاً سیستم نظام بانکی کشور به دلیل تورم بالا سود بانکی را کاهش نمی‌دهد. اگر نرخ سود کاهش بیابد، خودرو هم در بازار ارزان می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش نرخ سود بانکی را عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار عنوان کرد.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با بیان اینکه تغییر نرخ سود بانکی در صنعت خودروسازی و بازار آن تاثیرگذار است، اظهار کرد: نرخ سود بانکی بر تمامی صنایع از جمله خودرو اثر به‌سزایی دارد. اما اگر قرار است تولید رقابتی و با کیفیت صورت بگیرد باید اعتبارات و تسهیلات بانکی با سهولت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

او افزود: تعیین نرخ سود مناسب آغازی برای رقابت جدی تولیدکنندگان است و رقابت خودروسازان داخلی در بازارهای بین‌المللی نیازمند فراهم کردن شرایط مناسب در روند تولید داخلی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ سود در بخش‌های اقتصادی تاثیر مثبت دارد، گفت: معمولاً در کشورهایی که ثبات اقتصادی دارند دو تا 2.5 درصد افزایش نرخ سود منطقی است. به دلیل اینکه اقتصاد ایران تورم بالایی دارد، مجبور است نرخ سود بانکی خود را با تورم موجود تنظیم کند.

نعمتی افزود: اگر تورم از رقم فعلی کاهش یابد، طبیعی است که بانک‌ها هم نرخ سود بانکی خود را کاهش دهند. فعلاً سیستم نظام بانکی کشور به دلیل تورم بالا سود بانکی را کاهش نمی‌دهد. اگر نرخ سود کاهش بیابد، خودرو هم در بازار ارزان می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت یک‌درصدی خودروها که ناشی از مالیات بود، گفت: هر نوع افزایش قیمت‌هایی که به غیر از یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بوده، خلاف قانون است. این موضوع را معاون اول رئیس جمهور هم تاکید کردند. همه اعضای دولت هم، از افزایش قیمت خودروها گله‌مند هستند.

او افزود: در روزهای بازگشایی مجلس و بحث‌هایی که با دوستان خودروساز شد، تذکرات لازم داده شده است. آقای یکه‌زارع و آقای مدنی مدیرعامل ایران‌خودرو و سایپا نیز، حضور داشتند.

نعمتی در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازانی بوده‌اند که افزایش قیمت بیش از حد تعیین شده برای خودروها داشته باشند، افزود: من فکر می‌کنم که در بازار این اتفاق افتاده و قیمت بیشتر شده است. سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، وابسته به وزارت صنایع باید نسبت به این موضوع برخورد کند.


 اخبار  اقتصادی  -  اقتصادنیوز

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------