آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

احمدی نژادی ها با اقتصاد ايران چه كردند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

احمدي‌نژادي‌ها با اقتصاد ايران چه كردند

قيمت سكه ۷ برابر، دلار ۳.۵ برابر و مسكن ۵ برابر شد

 محمود احمدي‌نژاد كه دو دور و در سال‌هاي ۱۳۸۴ تا بهار ۱۳۹۲ رييس دولت ايران بودند داراي تحصيلات مهندسي بوده و هرگز پيش از رياست جمهوري در يكي از مناصب اجرايي فعاليت نكرده بود. او كه در بهترين حالت ذهن مهندسي و متصلبي به اقتصاد داشت با تصميم‌هاي عجيب خود شهروندان ايراني را در بدترين وضعيت اقتصادي قرار داد. احمدي‌نژادي‌ها كاري كردند كه ميزان فقيران زير خط مطلق از حدود ۲۰ درصد در سال ۱۳۸۴ به ۳۳.۴ درصد در سال ۱۳۹۱ رسيد.

فعاليت‌هاي هشت ساله احمدي‌نژادي‌ها موجب شد قيمت هر مترمربع زيربناي مسكوني در تهران از ۶۷۳ هزار تومان به ۳ ميليون و ۹۰۴ هزار تومان رسيد. روزي كه احمدي‌نژادي‌ها دولت را تسخير كردند قيمت هر قطعه سكه تمام آزادي ۱۶۶ هزار تومان بود كه در بهمن ماه ۱۳۹۱ به يك ميليون و ۴۰۰ هزار تومان رسيد. قيمت دلار در سالي كه احمدي‌نژاد روي كارآمد ۹۰۴ تومان بود كه در پايان اسفندماه به ۳۷۰۰ تومان رسيد.


رتبه ايران در سال ۱۳۸۴ در كسب و كار ۱۰۸ بود كه در سال ۱۳۹۱ به ۱۴۵ رسيد. نرخ تورم در سال ۱۳۹۱ معادل ۴۱ درصد بود كه نسبت به سال ۱۳۸۴ كه سال روي كار آمدن احمدي‌نژاد است ۵ برابر شده است. در سال ۱۳۹۱ معوقه بانك‌هاي ايران فقط ۵ هزار ميليارد تومان بود كه اين رقم به ۸۰ هزار ميليارد تومان در سال ۱۳۹۱ رسيد.


جدول زير كه به تازگي توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي تهيه شده نشان مي‌دهد كه احمدي‌نژادي‌ها چه بر سر اقتصاد ايران آورده‌اند.

 

اخبار,اخباراقتصادی,اقتصاد ا یران  در دوره احمدي‌نژاد

برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

 

 اخبار  اقتصادی  -  ساعت  24

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------