آخرین خبر درباره طرح افزایش بهاری قیمت بنزین



اخبار,اخباراقتصادی,کارت هوشمند سوخت

دومین سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی در حالی به کارت‌های سوخت واریز شده که با ورود به دومین ماه فصل بهار، افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین تا اطلاع ثانوی منتفی شده است.

دومین سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۷۰۰ تومانی خودروهای شخصی ساعت ۲۴ شامگاه گذشته دوشنبه اول اردیبهشت ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز شد.

بر این اساس پس از ثبت رکوردهای جدید مصرف بنزین در فروردین ماه سال جاری و افزایش حجم واردات این فرآورده استراتژیک نفتی، دومین سهمیه بنزین بهاری به کارت های سوخت واریز شد.

مطابق با برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در صورت اتمام سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی خودروسوان می توانند با استفاده از کارت هوشمند سوخت خود اقدام به خرید بنزین آزاد کنند.

علاوه بر این، سهمیه گازوئیل خودروهای عمومی هم بدون تغییر در قیمت و یا میزان سهمیه ساعت ۲۴ شامگاه گذشته دوشنبه اول اردیبهشت ماه در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ و قابل برداشت خواهد بود.

در همین حال، ستاد سوخت در واکنش به احتمال تغییرات جدید در سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای سال جدید، اعلام کرده است: دولت هنوز برنامه‌اي براي تغيير سهميه هاي بنزين يارانه اي در سال ۱۳۹۴ ندارد.

از سوی دیگر، همزمان با واریز سهمیه‌های بنزین بهاری تاکنون طرح افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین و گازوئیل اعمال نشده و به نظر می رسد اجرای این افزایش قیمت تا اطلاع ثانوی منتفی شده است.

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت درباره احتمال افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی در سال جاری، گفته است: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اسفند ماه سال گذشته در پاسخ به پرسش مهر با بیان اینکه تاکنون مصوبه افزایش ۵ درصدی قیمت بنزین توسط دولت ابلاغ نشده است، گفته بود: به نظر می رسد حتی در صورت ابلاغ، این افزایش از مردم اخذ نمی‌شود و از سهم دولت کسر خواهد شد.

از این رو فعلا قیمت بنزین با همان قیمت‌های تعیین شده پس از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها شامل بنزین ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ تومانی برای بنزین نیمه یارانه‌ای و آزاد عرضه می شود.


 اخبار اقتصادی   - مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------