آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

ممنوعیت پذیرش چک های بالای 100 میلیون تومان از یک بانک برداشته شد



اخبار,اخباراقتصادی, بانک مرکزی
 

با اعلام اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، از چک های بالای 100 میلیون تومان یک بانک از سه بانکی که سال قبل اضافه برداشت از حساب بانک مرکزی داشتند رفع ممنوعیت شد.

پس از راه اندازی سامانه چکاوک، بانک مرکزی با استفاده از این ابزار توانست آخرین راه اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی را مسدود کند و با ابلاغ دستوالعملی به کلیه بانک ها اعلام کرد اجازه پذیرش چک های بالای 100 میلیون تومان 2 بانک و بالای 10 میلیون تومان 1 بانک دیگر را ندارند.

به گزارش  خبرآنلاین براساس بخشنامه مورخه 94/1/31 اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، محدودیت و ممنوعیت‌های اعمال شده در خصوص پذیرش چک‌های عادی، رمزدار و بین بانکی عهده‌ی بانک ایران زمین رفع شده و از این پس واگذاری چک‌های این بانک در سامانه چکاوک و یا تحویل به اتاق پایاپای اسناد بانکی به هر میزان، بلامانع است.

گفتنی است از 9 بهمن ماه سال گذشته طبق دستورالعمل بانک مرکزی بانکها موظف شدند از پذیرفتن چکهای با ارزش بیش از 100 میلیون تومان اعم از چک عادی، رمزدار و بین بانکی دو بانک تحت نظارت(سرمایه و ایران زمین) و یک بانک در حال اخذ مجوز بانک مرکزی(بانک آینده) جهت واگذاری در سامانه چکاوک و یا تحویل به اتاق پایاپای اسناد بانکی خودداری کنند.

این در حالی است که از بین این سه بانک ، بانک ایران زمین با حل مشکلات سال قبل موفق به رفع این دستورالعمل شده و با این اطلاعیه کلیه چک های این بانک در سایر بانک های دولتی و خصوصی قابل پذیرش است. اما این دستورالعمل درمورد این بانک های سرمایه و آینده که در روزهای پایانی سال گذشته موفق به دریافت مجوز شد همچنان لازم الاجرا است. ضمن اینکه در خصوص بانک آینده چک های بالای مبلغ 10 میلیون تومان همچنان فقط در شعب خود این بانک قابل نقد شدن می باشند.

 اخبار  اقتصادی  -  خبر  آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------