آخرین تحولات بازار خودرو/ کاهش فاصله قیمتی خودرو در بازار و کارخانه



  گزارش بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت خودروها در بازار خیلی نزدیک به قیمت کارخانه شده است.

از ابتدای امسال تاکنون بازار خودرو همچنان راکد است؛ اگرچه در ابتدای سال یک درصدی که خودروسازان به دلیل افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده روی قیمت خودروهای تولیدی خود افزودند، باعث شد بازار تکانی بخورد و قیمت خودرو حدود 2 درصد افزایش قیمت پیدا کند.

به گزارش خبرآنلاین، امروز و در ماه دوم سال شاهد هستیم که قیمت‌ها اکثر خودروها به قیمت همان شب عید برگشته و فقط همان یک درصد مالیات بر ارزش افزوده روی قیمت‌ها تاثیر گذاشته است. به عبارتی، اکثر قیمت خودروها خیلی نزدیک به قیمت کارخانه شده است. تعدادی از خودروها هم که تفاوت قیمت چند میلیونی با کارخانه دارد، دلیل علت آن تولید پایین این خودروها است. برای مثال، در رابطه با تندر90 حدود 5 میلیون تومان اختلاف قیمت بازار با کارخانه است. همچنین پراید111 در بازار اختلاف قیمت 2 میلیون تومانی با کارخانه دارد.

بر این اساس، در حال حاضر پراید 131 در بازار 20 میلیون و 300 هزار تومان، پراید 111 حدود 22 میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار 24 میلیون و 500 هزار تومان، تیبا هاج‌بک 27 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 131 دوگانه‌سوز 21 میلیون و 800 هزار تومان، پژو405 بنزین‌سوز 29 میلیون و 500 هزار تومان، پژو 405 دوگانه‌سوز 31 میلیون و 500 هزار تومان، پژوپارس بنزین‌سوز 37 میلیون تومان، پژوپارس دوگانه‌سوز 38 و 500 هزار تومان، سمند LX 31 میلیون و 500 هزار تومان است.

 

اخبار,اخباراقتصادی, فروش خودرو


اخباراقتصادی  - خبر  انلاین 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------