آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

خنک شدن در هوای گرم چقدر هزینه دارد؟



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت وسایل سرمایشی

گشتی در بازار وسایل سرمایشی نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان می‌توانند بسته به جغرافیای محل زندگی خود، لوازم سرمایشی با قیمت‌های 100 هزار تومان تا پنج میلیون تومان تهیه کنند.

با آغاز فصل گرما، بازار لوازم سرمایشی هم رونق گرفته و بالطبع با افزایش تقاضاها ممکن است قیمت انواع این وسایل هم بالا می‌رود. پنکه، کولر آبی، کولر گازی و... از جمله وسایل سرمازایی هستند که بسته به جغرافیای محل زندگی مصرف کنندگان، انتخاب می‌شوند و انواع آن با برندهای مختلف و همچنین قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود.


یکی از وسایل سرمایشی که از دیرباز در ایران استفاده می‌شد، پنکه است که بسته به برند و انواع آن با قیمت‌های مختلفی در حدود 100 تا 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. اساس کار پنکه با به گردش درآوردن هوای اطراف، انجام می‌شود و انواع آن به دو گروه فن‌دار و بدون فن تقسیم می‌شود.

انواع پنکه فن‌دار نیز به پنکه‌های رومیزی و ایستاده، پنکه‌های دیواری و پنکه‌های سقفی تقسیم می‌شود.

پنکه‌های بدون فن دیر زمانی نیست که وارد بازار ایران شده و استفاده از آن هنوز چندان باب نشده است. این پنکه‌ها از یک پایه استوانه‌ای شکل قطور و یک حلقه بزرگ تشکیل شده‌اند. هیچ شیء دوار و متحرکی درون این حلقه‌ وجودندارد و این موضوع باعث می‌شود که خطر کمتری برای کودکان داشته باشد. درون پایه استوانه‌ای این نوع پنکه یک موتور قوی قرار دارد که هوا را از کنار جداره‌های حلقه مکیده و آن را 15 برابر سریعتر می‌کند.

مصرف‌کنندگان پنکه باید در نظر داشته باشند که پنکه برا ی خنک کردن واحدهایی با متراژ بالا مناسب نیست.

کولرهای گازی، یکی از انواع محبوب وسایل سرمازاست که به نسبت سایر وسایل نیز قیمت‌های بالاتری دارد.‌ قیمت انواع کولرهای گازی که در ملک شخصی مصرف می‌شود، بسته به تجهیزات و برندی که دارد، از یک میلیون و 800 هزار تا پنج میلیون تومان متفاوت است. برخی ویژگی‌هایی که موجب افزایش قیمت یک کولرگازی می‌شود، عبارت‌اند از «تکنولوژی اینورتر»، « ریموت کنترل »، « سیستم torbo »،« سیستم خواب راحت »، « نمایشگر ویژه دیجیتال »،« سیستم یون میکروپلاسما »،« سیستم نانوسیلور »،« فیلتر PURE » و...

تکنولوژی اینورتر یکی از مهمترین و پرطرفدارترین تکنولوژی‌های موجود در کولر گازی است. این تکنولوژی باعث نگه داشتن دما در شرایط ایده‌آل بدون نیاز به روشن خاموش شدن‌های متوالی کمپرسور شده و گفته می‌شود که میزان مصرف انرژی را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های کولر گازی مجهز، باز و بسته شدن خودکار دریچه‌های کولر است. دریچه‌های خودکار هوا را در جهات گوناگون به گردش درمی‌آورند.

ریموت کنترل نیز یکی از ابزارآلاتی است که کولرهای گازی مرغوب به آن مجهز هستند و به وسیله آن می‌شود کارکرد کولر را از راه دور کنترل کرد.

سیستم turbo هم یکی از تچهیزات کولر گازی است. درحالت توربو درحین سرمایش (یا گرمایش) کمپرسور برای مدت 30 دقیقه بدون توجه به دمای محیط کار می‌کند و بعد از مدت 30 دقیقه دستگاه از حالت توربو خارج شده و به حالت نرمال برمی‌گردد. این قابلیت به منظور تسریع بخشیدن به خنک کردن محیط در نظر گرفته شده است.

نمایشگر ویژه دیجیتال، برای نشان دادن دمای محیط، محافظ کمپرسور برای محافظت در مقابل صدمات احتمالی ناشی از نوسان برق، فیلترهای تصفیه هوای چندگانه، برای جلوگیری از انتشار ذرات آلرژی‌زا و گرد و غبار، و سیستم یون میکروپلاسما، برای زدودن ویروس‌ها و باکتری‌های موجود در هوا به‌کار می‌رود.

همچنین برخی کولرهای گازی مجهز به چراغ هشدار تمیز کردن فیلتر هستند که این چراغ‌ها، زمانی‌که فیلتر کولر نیاز به تمیز کردن داشته باشد، به مصرف کنندگان هشدار می‌دهند که کولر گازی خود را تمیز کنند.

کولر آبی نیز یکی از انواع وسایل سرمایشی است. به زعم عده‌ای از مصرف‌کنندگان، این کولر به خاطر ویژگی مرطوب کردن هوا و جلوگیری از خشک شدن آن از کولر گازی بهتر است. این نوع کولر نیز بسته به ویژگی‌هایی مانند اندازه، بازده انرژی، قدرت موتور و هوا دهی قیمتی میان 500 تا حدود سه میلیون تومان دارد.


 اخبار ا قتصادی  -  اقتصاد  نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------