آخرین مهلت دریافت وام ۳۰ میلیونی مسکن مهر



اخبار,اخباراقتصادی, تسهیلات  مسکن مهر

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی پایان اردیبهشت ماه را به عنوان آخرین مهلت دریافت تسهیلات ۳۰ میلیونی مسکن مهر توسط سازندگان و انبوه‌سازان اعلام کرد.

به گزارش نسیم آنلاین، احمد اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه ادارات کل راه و شهرسازی و مدیریت شعب بانک‌های استانی باید پیگیر پرداخت تسهیلات افزایش یافته مسکن مهر باشند، گفت: از طرف دیگر پیمانکاران باید این موضوع را پیگیری و تسهیلات را دریافت کنند. درخواست‌ها به دفترخانه‌ها ارسال شده اما گاهی پرداخت صورت نمی‌گیرد این در حالی است که با توجه به شروع فصل کاری تاکید می‌کنیم این تسهیلات باید هر چه سریعتر پرداخت شود.

وی ادامه داد: از طریق بانک به استان‌ها اعلام شده اگر سازندگانی که در اولویت هستند تا پایان اردیبهشت جاری برای دریافت تسهیلات اقدام نکنند این سهمیه به سایر پروژه‌ها و اشخاص اختصاص یابد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره کندی عملکرد وزارت نیرو در انجام وظایف خود اظهار کرد: آنطور که مسوولان وزارت نیرو اعلام کرده‌اند دلیل عدم تکمیل خدمات مسکن مهر مرتبط با وزارت نیرو نداشتن اعتبارات است و این موضوع تنها دلیل اعلام‌شده از سوی آنها است. مسئولان این وزارتخانه تاکید دارند بابت اقداماتی که تاکنون انجام داده نیز حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بدهکارند.

وی از دستور وزیر راه و شهرسازی برای همکاری با وزارت نیرو خبر داد و گفت: دکتر آخوندی دستور داده تا از محل فروش اراضی این وزارتخانه به وزارت نیرو کمک شود. وظیفه وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین و پیگیری تامین تسهیلات است که ما این کار را انجام دادیم. از سوی دیگر سایر وزارتخانه‌های متولی از جمله نیرو، نفت، آموزش و پرورش در قانون موظف شده‌اند خدمات زیربنایی و روبنایی را تامین کنند.

به گفته مهرآبادی، برای تامین این خدمات فروش اراضی پیش‌بینی شده و بارها مکاتبه و اعلام کردیم که زمین را بگیرند و کار را انجام دهند اما به هر دلیلی ورود پیدا نکردند؛ بنابراین بخشی از این خدمات از جمله مدارس و کلانتری‌ها را از منابع وزارت راه و شهرسازی تامین کردیم که درصد بالایی هم تکمیل شده و دایر است.

وی گفت: به هر حال وزارت نیرو باید این مشکل را حل کند. ما متوجه مشکلات موجود هستیم و اگر کمبود اعتبار وجود دارد وزارت راه و شهرسازی در حد توان‌ کمک‌های لازم را انجام خواهد داد اما باید این نکته را در نظر داشت که به هر حال ما هم عضوی از دولت هستیم و منابعمان مشخص و محدود است.


  اخبار اقتصادی  -  نسیم  آنلاین 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------