تاکید بر لزوم واقعی‌شدن قیمت خودرو



اخبار,اخبار اقتصادی,نرخ وام خودرو

بهتر است یک‌بار برای همیشه قیمت خودرو واقعی شود تا مشتریان تاوان ضعف مدیریت خودروسازی را پرداخت نکنند.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهتر است یک‌بار برای همیشه قیمت خودرو واقعی شود تا مشتریان تاوان ضعف مدیریت خودروسازی را پرداخت نکنند.

علی علیلو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیرات افزایش نرخ وام خودرو، اظهار کرد: همه اینها می‌تواند یک فرصت باشد، اما قطعا با بهره‌های 26 یا 27 درصدی که بانک‌ها بابت این وام‌ها دریافت می‌کنند و در عین حال خودروسازان بابت تسهیلاتی که از بانک‌ها دریافت کرده‌اند، همین میزان سود را بر روی قیمت خودرو لحاظ کرده و تحویل مردم داده‌اند.

وی افزود: بنابراین مجددا با یک وام 15 میلیونی باید حدودا 26 درصد سود پرداخت شود یعنی به جرات می‌توان گفت یک خودرو دو برابر قیمت واقعی‌اش برای مصرف‌کننده تمام می‌شود و این سیاست، سیاست درستی نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین خاطرنشان کرد: تسهیل خوب و روان برای مشتری این است که قیمت واقعی خودرو مشخص شده و همان به مشتری ارائه شود، اما در جایی که خود خودروسازان وام دریافت می‌کنند این بهره را به حساب مشتری در نظر می‌گیرند. قطعا در چنین شرایطی مشتری هم باید بهره وام را بپردازد و هم هزینه‌های اضافی که به قیمت خودرو وارد می‌شود و این حق مشتری نیست که بخواهد تاوان بی‌مدیریتی‌های خودروسازی را پرداخت کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس درباره اینکه پیشنهاد شده سود وام خودرو از 23 درصد به 15 درصد برسد، گفت: اگر منطقی به این قضیه نگاه کنیم متوجه می‌شویم سود سپرده بانکی در حال حاضر روی 20 درصد است پس چگونه می‌توان سود وام را به 15 درصد رساند. این سوال مطرح می‌شود که آیا واقعا قیمت واقعی همین است یا در این قالب و سیاست خودروسازها می‌خواهند جبران رکود بازاری خودشان را انجام دهند.

علیلو تصریح کرد: بنابراین این مساله جای ابهام دارد و نهایتا توصیه ما این است که به جای این حرف‌ها یک بار برای همیشه قیمت خودرو را واقعی کنند و بر اساس راهکارهایی که در پی نتایج تحقیق و تفحص از خودروسازی حاصل شد عمل شود.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------