آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

چراغ گرانی در بازار مسکن روشن شد



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت مسکن

آمارهای تقاضای دریافت پروانه ساخت مسکن درحالی نزولی است که یک کارشناس اقتصاد مسکن هشدار داد ساخته نشدن واحدهای جدید می‌تواند به افزایش دوباره قیمت‌ها منجر شود.

مرکز آمار ایران اعلام کرده که تقاضای دریافت پروانه ساخت مسکن در پاییز سال ۹۳ نسبت به فصل مشابه سال قبل‌تر از آن، 66 درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر اخیرا مهر نیز گزارش داده که مرکز آمار ایران با انتشار نتایج اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور اشاره کرده در پاییز سال ۱۳۹۳ ، تعداد ۱۹۰۷ پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۸.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۵۶.۹ درصد کاهش داشته است.

اما در مورد علت این کاهش احمدرضا سرحدی، کارشناس بازار مسکن گفت: کاهش قابل توجه آمار صدور پروانه ساختمان در ماه‌های پایانی سال93 که احتمالا با روندی مشابه بهار سال 94 نیز رسیده، آینده بازار را با اما و اگرهای بسیاری روبه رو کرده است. رسیدن کمک‌های تسهیلاتی دولت به بازار و افزایش احتمالی قدرت خرید مردم نیاز به واحدهای جدیدی دارد که ساخته نشدن آنها می‌تواند به افزایش دوباره قیمت‌ها منجر شود. آماری که مرکز آمار ارائه کرده و در آن کاهش قابل توجه صدور پروانه ساختمان در نظر گرفته شده است، به شکل خاص به کلانشهرها و البته شهر تهران مربوط می‌شود.

به گفته این کارشناس اقتصادی، این مسئله نشان از آن دارد که در شهرهای کوچک که ساخت‌وسازها تنها به منظور برطرف کردن نیازهای جامعه انجام می‌گیرد و همچنان فعالان این عرصه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند و از شرایط سوداگران بازار متاثر نمی‌شوند. اینکه سرمایه‌های جدید در کلانشهرها وارد بازار مسکن نمی‌شوند نشان از خروج بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذارانی دارد که به بازار مسکن نه به چشم عرضه کننده مستقیم که به عنوان یک کالای سرمایه‌داری نگاه می‌کنند.


 اخبار اقتصادی  -  اقتصاد  نیوز  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------