بازار مسکن در کدام مناطق تهران پر رونق و در کدام مناطق کم رونق است؟



اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن

بر اساس پژوهشی که در بازار معاملات مسکن تهران انجام شده بیشترین املاک قابل معامله متعلق به مناطق 1، 2، 3 و 5 بوده و دراین میان بیشترین املاک در منطقه 1 و منطقه 3 یعنی منطقه شمالی تهران معامله می‌شود.

این پژوهش که بر اساس میزان تبلیغات برای خرید و فروش ملک در شهر انجام شده است، ارتباط معناداری با رونق صنعت ساخت و ساز در تهران دارد. بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان آمار، در سال 1393 حدود 5826 فقره تقاضای پروانه ساخت و 35 فقره افزایش بنا به شهرداری تهران ارجاع شده است. از کل پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های شهر تهران 4983 فقره برای احداث ساختمانهای مسکونی، 603مورد برای احداث ساختمانهای مسکونی و کارگاه توام، 124فقره واحدهای بازرگانی، 10مورد واحد صنعتی، چهار مورد آموزشی و دو مورد بهداشتی - درمانی صادر شده است. براساس این گزارش بیشترین پروانه صادر شده متعلق به منطقه5 و کمترین میزان پروانه ساخت و ساز مربوط به منطقه 21 تهران است.

به‌نظر می‌رسد یکی دیگر از دلایل رونق معاملات در شمال تهران قیمت بالای ملک و نرخ کمیسیون آژانس‌های معاملات املاک باشد. طبق بررسی‌های انجام شده کمترین میزان تبلیغات خرید و فروش ملک در تهران مربوط به منطقه 19 یعنی محله‌هایی همچون خانی‌آباد، شریعتی، اسفندیاری‌، منطقه 9 شامل محله‌هایی همچون مهرآباد جنوبی، میدان شمشیری و میدان طوس و البته منطقه 16 با محله‌هایی نظیر نازی‌آباد، خزانه و میدان تیر است که جزو ارزان‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شوند.

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------