معیار حذف یارانه بگیران مشخص شد



اخبار,اخباراقتصادی,هدفمندي يارانه‌ها

در حالی تاکنون به وضوح معیار حذف یارانه بگیران از سوی مدیران دولتی اعلام نشده بود که با آغاز ثبت اعتراض نسبت به چرایی حذف یارانه نقدی و درخواست بازگشت آن مشخص شد که وضعیت اشتغال، خودرو، معاملات و دارایی تمامی اعضای خانواده ملاک حذف یارانه بگیران بوده است.

با راه اندازی سامانه دریافت اعتراضات نسبت به حذف یارانه نقدی هر متقاضی می تواند با ورود به سامانه و طی چند مرحله درخواست خود را ثبت کند.

بر این اساس، حذف شده از دریافت یارانه بعد از ورود به سامانه yaraneh10.ir و درج کدملی سرپرست خانوار و ثبت شماره حسابی که یارانه نقدی وی در هر ماه به آن واریز می شده است با اعلام حذف وی از لیست یارانه بگیران مواجه خواهد شد.

اما در ادامه صفحه ای باز می شود که در آن موقعیت جغرافیایی خانوار حذف شده را دریافت می کند و با درج کد پستی به اقدام کننده اعلام می کند که با توجه بررسی های انجام شده بر روی اطلاعات موجود، خانوار شما شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن یارانه نقدی را ندارد. از این رو کل خانوار شما از دریافت یارانه نقدی حذف شده است. در صورتی که به این بررسی ها اعتراض دارید، می توانید با طی کردن فرآیند ثبت درخواست، نسبت به ثبت درخواست بازبینی مجدد اطلاعات اقدام کنید، که در این حالت فرد معترض با ورود به مرحله بعد با معیارهای حذف یارانه مواجه می شود.

این در حالی است که در پنج گام برای تکمیل فرم درخواست بازگشت یارانه اشتغال، خودرو ، معاملات، دارایی و ثبت درخواست پیش روی متقاضی قرار گرفته و وی نسبت به ورود صحیح اطلاعات تعهد داده و به مرحله بعد وارد می شود.

بر این اساس سرپرست خانوار متعهد می شود که اطلاعاتی که درگام های ثبت درخواست وارد می‌کنم، منطبق بر حقیقت باشد. در صورتی که مشخص شود داده‌های اظهار شده منطبق بر واقعیت نبوده است، دولت جمهوری اسلامی مجاز باشد نسبت به حذف دائمی خانوار این جانب از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی اقدام کند.

با شروع تکمیل گام های تعیین شده، در مرحله اول اشتغال قرار دارد که به متقاضی اعلام می‌کند، در صورت بیکار و یا بازنشسته شدن هر یک از اعضای خانواد‌ه‌ از تاریخ اول مهر سال 1393 آن را اعلام کند، در غیر این صورت به گام بعدی وارد خواهد شد.

در این مرحله خودروی شخصی ملاک دیگر حذف یارانه خواهد بود که آخرین وضعیت سرپرست خانوار و اعضای خانواده وی را در مورد داشتن و یا نداشتن خودرو جویا می شود.متقاضی نمی تواند بدون اعلام وضعیت خودرو تعداد و حدود قیمت آن از این مرحله خارج شود.

اما گام بعد به وضعیت معاملات در املاک و مستغلات خانوار حذف شده بر می گردد. متقاضی در این مرحله باید اعلام کند که در سال 1393 معاملاتی در حوزه املاک و مستغلات داشته است یا خیر؟ و در صورتی که عضوی دارای املاک و مستغلات است باید ارزش تقریبی آن را اعلام کند.

متقاضی حذف شده در گام آخر باید درخواست خود را ثبت کند که در این حالت سامانه استعلام یارانه به وی اعلام می کند که از طریق پیامک به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، حضور وی در دفتر پیشخوان اطلاع رسانی خواهد شد.

معترضان به حذف یارانه نقدی از امروز-پنجم خرداد ماه- تا یک ماه آینده برای ثبت درخواست خود فرصت دارند در عین حال که بنابر اطلاع رسانی قبلی وزارت کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی‌ها تا 15 روز بعد از ثبت شکایات اعلام خواهد شد.


 اخبار   اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------