آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

دولت یارانه ویژه برای تاکسیرانان لحاظ کند



اخبار,اخباراقتصادی  ,نرخ کرایه تاکسی

 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه از مسئولین دولتی درخواست کرد: با در نظر گرفتن یارانه ویژه برای تاکسیرانان به این قشر نگاه ویژه داشته باشند.

سجاد سلیمانی با بیان اینکه تک نرخی شدن قیمت بنزین تاثیر زیادی بر معاش تاکسیرانان دارد، گفت: در بحث تک نرخی شدن قیمت بنزین متاسفانه هنوز بسته‌های حمایتی برای تاکسیرانان در نظر گرفته نشده که امیدواریم زودتر این امر محقق شود. وی حمایت از حمل و نقل عمومی را از اولویت‌های تمامی دولت‌ها دانست که دولت تدبیر و امید نیز به آن اهتمام دارد. سلیمانی در ادامه با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌ تاکسی در شهر کرمانشاه نداشته‌ایم و قیمت مصوب سال گذشته همچنان پابرجاست، گفت: با هر گونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط افراد متخلف برخورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه افزود: افزایش نرخ کرایه تاکسی مستلزم طی مراحل قانونی شامل بررسی و پیشنهاد لایحه به شورا و مصوبه شورای شهر و تایید فرمانداری است و هرگونه افزایش قیمت خارج از روند قانونی، تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد می‌شود. وی افزود: به روال سال‌های گذشته و بر اساس نرخ تورم، رقم پیشنهادی افزایش نرخ کرایه تاکسی برای بررسی و تصویب به شورای شهر فرستاده شده است.

سلیمانی هرگونه افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی‌ها را غیرقانونی دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا افزایش غیرمجاز کرایه تاکسی، مراتب را از طریق شماره تلفن‌های 38211948، 38246565 و یا سامانه 137 شهرداری اطلاع دهند. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه گفت: در صورت تغییر نرخ کرایه‌های تاکسی نسبت به اطلاع رسانی به رانندگان تاکسی و عموم شهروندان اقدام خواهد شد.

سلیمانی گفت: تاکسیرانان متخلف در مرحله نخست به سارمان تعزیرات حکومتی معرفی شده و در صورت ادامه تخطی به کمیته‌های انضباطی ارجاع و نهایتاً نسبت به باطل کردن کارت شهری آن‌ها اقدام خواهد شد. وی افزود: در حال حاضر حدود 9700 تاکسی گردشی، مسیری، ون و آژانس در شهر کرمانشاه فعالیت می‌کنند و روزانه بیش از 600 هزار نفر از طریق ناوگان تاکسیرانی درون شهری کرمانشاه جابجا می‌شوند. سلیمانی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیش از 70 درصد ناوگان تاکسیرانی شهر کرمانشاه را خودروهای دوگانه سوز تشکیل می‌دهد و با توجه به عدم تغییر گاز CNG از تاکسیرانانی که خودروی دوگانه سوز دارند، خواست تا بیشتر از گاز استفاده کنند.
 
 اخبار  اقتصادی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------