آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

قیمت میوه‌های نوبرانه تابستان



اخبار,اخباراقتصادی,گران‌ترین میوه‌های تابستان

اگرچه توان اقتصادی و قدرت خرید خانواده‌های ایرانی به تازگی کاهش پیدا کرده است اما هستند هنوز افرادی که با وجود درآمد کم از خرید میوه‌های تابستانی و نوبرانه نمی‌گذرند. این در حالی است که هم اکنون، آلبالو و گیلاس در صدر گران‌ترین میوه‌های تابستان قرار گرفته‌اند به طوری که هر کیلوگرم آلبالو و گیلاس درجه یک که از میوه‌های نوبرانه تابستان هستند 20 هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شوند.

براساس گزارش ایسنا، با فرا رسیدن روزهای گرم سال، بازارمیوه و تره‌بار تنوع بیشتری پیدا کرده و انواع میوه‌های تابستانی با طعم‌های دلپذیر و البته قیمت‌های بالا، توجه‌ها را به خود جلب کرده است. زردآلو، هلو، گیلاس، آلبالو، خربزه، طالبی و ... از جمله میوه‌های تابستانی هستند که به دلیل نوبرانه بودن‌شان در این روزها قیمت‌های بالایی دارند؛ به عنوان نمونه هر کیلوگرم زردآلو درجه یک 9000 تومان و در جه دو آن 8000 تومان در مغازه‌های سطح شهر فروخته می‌شود. همچنین هر کیلوگرم هلو درجه یک 15 هزار تومان قیمت دارد.

 

هر کیلوگرم آلبالو درجه یک نیز 20 هزار تومان و درجه دو این میوه 10 هزار تومان در میوه فروشی‌ها فروخته می‌شود. گیلاس نیز از دیگر میوه‌های پرطرفدار تابستانی است که قیمتی همانند آلبالو دارد و هر کیلوگرم درجه یک آن 20 هزار تومان و درجه دو این میوه حدود 10 هزار تومان است. خربزه، طالبی و ملون نیز که از دیگر محصولات تابستانی هستند، به طور متوسط کیلویی 3500 تا 4000 تومان در میوه‌ فروشی‌ها عرضه می‌شود.

 

گوجه سبز نیز کیلویی 8000 تا 15 هزار تومان و توت فرنگی 10 تا 12 هزار تومان در میوه‌فروشی‌های سطح شهر فروخته می‌شود. اما در بازار میوه و صیفی، هندوانه نسبت به هفته‌های گذشته افزایش قیمت نسبتا زیادی داشته است و هر کیلوگرم آن 2500 تومان فروخته می‌شود در حالی که ابتدای اردیبهشت امسال به طور متوسط کیلویی 1800 تومان عرضه می‌شد. به گفته برخی فروشندگان میوه و تره‌بار صادرات هندوانه به کشورهای دیگر دلیل اصلی گرانی هندوانه است. همچنین به طور متوسط هر کیلوگرم سیب زرد 5500 تا 6000 تومان، سیب قرمز 4000 تا 5000 تومان و خیار نیز 2500 تا 3000 تومان فروخته می‌شود.

 

 اخبار  اقتصادی -  ابتکار 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------