آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

درد دل‌های یارانه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور



اخبار,اخباراقتصادی,دريافت يارانه اي نقدي

حالا می‌گویند پولدارها را حذف کنید. ما از کجا بدانیم چه کسانی پولدار هستند؟ عده‌ای در گذشته به مردم پول دادند و حالا که ما می‌خواهیم یارانه پولدارها را حذف کنید، بدهکار می‌شویم.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که یارانه‌ها از داستان‌های پر غصه جمهوری اسلامی است، گفت: یارانه‌ها همچون بندهایی به دست و پای نظام است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در جلسه سراسری فرمانداران با اشاره به این‌که در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده بود که قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد، ‌گفت: قرار بود از این افزایش قیمت 50 درصد میان افراد توزیع شده و 50 درصد نیز به بخش تولید و بهداشت اختصاص یابد.

وی در ادامه افزود: اما طبق چه مجوز قانونی میزان واگذاری‌ یارانه‌ها به افراد دو سه برابر پولی بود که در قانون آمده بود؟ چرا مجلس و نهادهای نظارتی از این اقدام جلوگیری نکردند؟ حالا می‌گویند پولدارها را حذف کنید. ما از کجا بدانیم چه کسانی پولدار هستند؟ عده‌ای در گذشته به مردم پول دادند و حالا که ما می‌خواهیم یارانه پولدارها را حذف کنید، بدهکار می‌شویم.

جهانگیری در ادامه با اشاره به این‌که ما دو بار در امسال قیمت‌ها را افزایش داده‌ایم و تصمیمهای سخت گرفته‌ایم، اظهار کرد: با افزایش قیمت‌های جدید سوخت کل درآمدهای دولت 34 هزار میلیارد تومان می‌شود. دولت از آغاز کار خود 42 هزار میلیارد تومان یارانه داده است. ما اکنون با این افزایش قیمت همچنان کسری داریم و مجبوریم از پروژه‌های عمرانی کم کنیم و به مردم یارانه دهیم. ما حتی در این شرایط 4800 میلیارد تومان به بخش سلامت اختصاص داده‌ایم که با رضایت مردم مواجه شدیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: به دلیل کاهش قیمت نفت ما در بخش یارانه مشکل داریم و باید 40 میلیارد تومان یارانه پرداخت کنیم. حتی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز، برای تأمین هزینه‌ها دچار مشکل هستیم. در این راستا همه باید به دولت کمک کنند اما در سختی‌ها هیچ کس به دولت کمک نمی‌کند. آنها که ما را تشویق می‌کردند وقتی که ما وارد میدان شدیم سکوت کردند. این درحالیست که آنها هم که با ما مخالف هستند با رسانه‌های خود ما را آزار می‌دهند.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------