آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

یک اتفاق تازه برای معوقات بانکی



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

سرانجام بعد از مدتها رشد مطالبات معوق بانکی، رییس کل بانک مرکزی از معکوس شدن این روند خبر داد.

به گزارش ایسنا، در حالی که میزان مطالبات معوق شده بانک‌ها در طول سالهای اخیر همواره رو به رشد بوده و حتی تا مرز 100 هزار میلیارد تومان هم پیش رفته بود آخرین آمارها نشان می‌دهد که این معوقات در پایان سال 1393 به 85 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.این در حالی است که به استناد آمار اعلام رییس کل بانک مرکزی و معاونانش تا پایان آبان ماه سال گذشته میزان مطالبات معوق به بیش از 94 هزار میلیارد تومان افزایش یافته بود.

بر این اساس اظهارات اخیر سیف نشان می‌دهد که بر خلاف جریان گذشته، روند معوقات بانکی وارد سراشیبی شده و در فرصت سه ماهه بین آبان تا اسفند سال قبل نزدیک به 10 هزار میلیارد تومان از منابع خارج از دسترس بانکها به آنها برگشته است.

در حالی که پیش تر در سال 1392 نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی حدود 14.1 درصد بود با تحولات اخیر در حجم معوقات بانکی این نسبت با کاهش دو درصدی به 12.1 درصد رسید است. ریزشی که هر چند با در نظرگرفتن رویه و نرخهای قبلی در اوضاع مناسب تری قرار دارد ولی هنوز با استاندارد حدود پنج درصدی جهانی آن با فاصله قابل توجهی ایستاده است.

اگر چه در حدود یک سال گذشته اقدامات گسترده تری نسبت به قبل از سوی بانک مرکزی، قوه قضائیه و بانکها برای برگشت طلب معوق شده از سوی بدهکاران بانکی انجام شد؛ اما به هر حال ریزش 10 هزار میلیارد تومانی معوقات بانکی که البته تهرانفر-معاون نظارت بانک مرکزی - از آن به عنوان بزرگترین معضل بانکی یاد می‌کند در عرض سه ماه تامل برانگیز است، موضوعی که رییس کل بانک مرکزی تاکید دارد نسبت به آن بسیار حساس بوده، مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد.


  اخباراقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------