فرصت 20 روزه برای ثبت اعتراض به حذف یارانه



اخبار,اخبار اقتصادی, اعتراض به حذف یارانه

بنابر اعلام وزارت کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی ها در دوره زمانی 15 روزه بعد از ثبت اطلاعات به سرپرست خانوار اعلام خواهد شد.

با گذشت حدود 11 روز از راه‌اندازی سامانه ثبت اعتراض به حذف یارانه نقدی، حذف شدگان حدود 20 روز دیگر فرصت دارند تا در صورت تمایل با مراجعه به سامانه yaraneh10.ir اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، در حالی در چند ماه اخیر دولت بنا بر تکلیف قانون بودجه سال گذشته و امسال نسبت به غربالگری یارانه بگیران اقدام و حذف یارانه پردرآمدها را هر چند به طور محدود آغاز کرده است که در بین حذف شدگان هستند گروههایی که یا به دلیل خطای احتمالی در حذف و یا عدم آگاهی نسبت به دلیل حذف از یارانه نسبت به این موضوع معترض شدند.

بر این اساس وزارت کار و رفاه اجتماعی به عنوان مامور اصلی در شناسایی دهک های درآمدی با راه اندازی سامانهyaraneh10.ir از روز پنجم خرداد ماه اعلام کرد که حذف شدگان می توانند با مراجعه به این سامانه در یک فرصت یکماهه با ورود اطلاعات خود مشمول بررسی مجدد قرار گرفته و دلیل حذف آنها اعلام شود.

این در حالی است که امروز شنبه -16 خرداد ماه- یازدهمین روز بازگشایی سامانه بوده و حذف شدگان تا پنجم تیر ماه حدود 20 روز دیگر برای درج اطلاعات خود فرصت دارند. که بنابر اعلام وزارت کار و رفاه اجتماعی نتیجه بررسی ها در دوره زمانی 15 روزه بعد از ثبت اطلاعات به سرپرست خانوار اعلام خواهد شد.

با ورود به سامانه و بعد از درج شماره حساب بانکی که یارانه نقدی در هر ماه به آن واریز می شود متقاضی باید در چند مرحله اطلاعاتی در رابطه با موقعیت جغرافیایی، وضعیت اشتغال، خودرو، معاملات و دارایی تمامی اعضای خانواده را وارد کند که بعد از بررسی به دفاتر پیشخوان فرا خوانده شده و در جریان دلایل حذف قرار خواهد گرفت. در عین حال که اگر خطایی شکل گرفته باشد مجددا به لیست یارانه بگیران اضافه خواهد شد.

اما همانطور که طبق قانون بودجه دولت باید یارانه پردرآمدها را حذف کند، از فروردین ماه امسال نیز باید نسبت به ثبت نام جاماندگان از یارانه نقدی (در ثبت نام مجدد سال گذشته)هم اقدام کند. این در حالی است که اخیرا نوبخت - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی - اعلام کرده است که تصمیمی برای بازگشایی سایت به این منظور ندارند.

نوبخت یادآور شده که مطابق تبصره 20 قانون هدفمندی یارانه‌ها، در مورد افرادی که به دلایل مشخص از دریافت یارانه جا مانده‌اند به نحو مناسب تصمیم‌گیری خواهد شد، البته ما قصد نداریم یک بار دیگر سایت را باز کنیم و ثبت‌نام گسترده داشته باشیم اما در مورد این افراد با دلایل موجه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.


 اخبار ا قتصادی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------