شورای رقابت در انجام وظیفه خود برای قیمت گذاری خودرو، وقت کشی می کند



اخبار,اخبار اقتصادی, قیمت خودرو

تعیین قیمت خودرو در سال جدید در حالی هنوز بلاتکلیف است که شورای رقابت قیمت‌گذاری خودروها را به استعلام مجلس در‌خصوص قانون «تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت» موکول کرده است.

این موضوع در حالی مطرح است که رئیس شورای رقابت هفته گذشته در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» از تعیین تکلیف استعلام از مجلس تا پایان هفته سخن گفته بود. اظهارات شیوا در شرایطی است که برخی از نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» یا از درخواست شیوا مبنی بر استعلام قانون مذکور خبر ندارند یا این مورد را دارای اهمیت نمی‌دانند؛ به‌طوری‌که چندی پیش بهروز نعمتی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در اظهارنظری از نبود هیچ گونه استعلامی در دستور کار مجلس خبر داده بود.

 

در همین راستا حمیدرضا فولادگر، اما نظر دیگری در این زمینه دارد؛ به‌طوری‌که عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» ضمن انتقاد نسبت به موضوع استعلام شورای رقابت از مجلس می‌گوید که مجلس نباید در هر موردی که پیش می‌آید، اظهارنظر کند. وی تاکید می‌کند که براساس قانون اساسی تکلیف مشخص است و موضوع قیمت‌گذاری خودرو برعهده شورای رقابت است.

 

با وجود آنکه فولادگر نیز این موضوع را برعهده شورای رقابت می‌داند و معتقد است که شورای اقتصاد نیز تعیین تکلیف درباره بازارهای انحصاری را به شورای رقابت سپرده است، اما رئیس و اعضای شورای رقابت بر پاسخ مجلس نسبت به این استعلام اصرار دارند و به همین دلیل تعیین قیمت خودرو را در وضعیت بلاتکلیفی قرار داده‌اند.بلاتکلیفی که برخی آن را وقت‌کشی شورا برای عدم افزایش قیمت در سال‌جاری عنوان می‌کنند.

 

 اخبارا قتصادی  -  دنیای  اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------