انتقاد از واردات خودرو توسط خودروسازان



اخبار,اخباراقتصادی  ,خودروهای وارداتی

عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: ورود خودروسازان بزرگ به حوزه واردات خودرو یکی از چالش‌های شرکت‌های واردکننده خودرو است. این موضوع به نفع کشور نیست که یک شرکت تولیدکننده خودرو به واردات این محصول بپردازد.

حسن بیک‌محمدی در مراسم رونمایی از یک خودرو وارداتی با بیان اینکه گفته می‌شود به دلیل توقف واردات خودرو از سوی واردکنندگان متفرقه، امکان افزایش قیمت خودروهای وارداتی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار این اتفاق بعید است. وی با اظهار این‌که مردم به دلیل خوش‌بینی به نتیجه مذاکرات، خرید خودرو را تحریم کرده‌اند ادامه داد: بازار در حدی راکد است که بعید است قیمت‌ها افزایش یابد.

 

در حال حاضر نیز تمام شرکت‌ها با مشکل فروش مواجه هستند. عضو انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در هزینه‌های پایه واردات خودرو در سال جاری افزایش نداشته‌ایم، تصریح کرد: به عنوان مثال سال گذشته قیمت برگه اسقاط خودرو از 2.5 میلیون تومان به 4.5 میلیون تومان افزایش یافت اما در سال جاری قیمت آن کاهش یافته و به 3.5 میلیون تومان رسیده است که نشان دهنده کاهش بخشی از هزینه‌های واردات خودرو است.

وی ادامه داد: در حال حاضر رکود بازار و کاهش فروش از چالش‌های واردکنندگان خودرو در سال جاری است، بنابراین بعید است که شرکت‌های واردکننده خودرو به دنبال افزایش قیمت باشند و شرایط فروش فعلی آن‌ها نیز بیانگر همین موضوع است. اشاره انتقادی این عضو انجمن واردکنندگان خودرو به شرکت ایران خودرو باز می‌گردد که یکی از محصولات رنو به نام کپچر را وارد کرده است.

 اخبار  اقتصادی  - ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------