شروط خاص وام 80 ميليوني



اخبار,اخباراقتصادی,وام  مسکن

با آغاز ثبت نام وام 80 ميليون توماني مسکن، سوالاتي بسياري در رابطه با شرايط سپرده‌گذاري، نحوه بازپرداخت و شرايط ثبت‌نام وجود دارد که متصديان بانک مسکن به اين سوال‌ها پاسخ‌هايي داده‌اند.

با توجه به شروع ثبت‌نام وام 80 ميليوني مسکن توسط بانک‌ها، مردم به دنبال جمع‌آوري اطلاعات در خصوص اين وام هستند، که با توجه به بيانيه‌هايي که براي بانک‌ها فرستاده‌اند، گويا شرايط خاصي را براي اين وام در نظر گرفته‌اند.

کدام بانک‌ها اين وام را پرداخت مي‌کنند؟
به گفته بسياري از متصديان بانک مسکن، در حال حاضر تنها بانک مسکن قادر به ارائه اين وام است و هيچ بانک ديگري هنوز اعلام آمادگي نکرده است.

وضعيت امروز بانک‌ها
يکي از متصديان بانک مسکن در اطراف تجريش تهران عنوان کرد: با توجه به شروع ثبت‌نام وام توسط بانک‌ها، استقبال خوبي از اين وام به عمل آمده و مردم در تکاپوي جمع‌آوري اطلاعات و آماده‌سازي خود براي دريافت اين وام هستند. با اين حال متصدي يکي ديگر از شعب بانک مسکن (اطراف فردوسي) به اقتصادنيوز گفت: در حال حاضر هيچ‌گونه مراجعه‌اي جهت دريافت وام صورت نگرفته است. همچنين متصدي ديگر از شعب بانک مسکن (اطراف ميدان آزادي) گفت: مراجعات زيادي جهت دريافت اطلاعات به بانک صورت گرفته، اما هيچ کسي هنوز اقدام به سپرده‌گذاري جهت دريافت وام نکرده است.

شرايط سپرده‌گذاري
در مورد شرايط سپرده‌گذاري براي وام مسکن بانک مسکن يکي از متصديان بانک مسکن به اقتصادنيوز گفت: براي دريافت وام 80 ميليون توماني بعد از گذشت يک سال، بايد در همان ابتدا مبلغ 40 ميليون تومان را سپرده‌گذاري کرد، اما اگر مايل به دريافت اين وام بعد از گذشت بيش از يک سال هستيد، مي‌توانيد در ابتدا مبلغ 6.7 ميليون تومان را پرداخت کرده و تا پايان يک هفته حداقل مبلغ 13.5 ميليون تومان را تکميل کنيد تا قانون هر شش ماه يک برابر سپرده، به شما تعلق گيرد و مسلماً در اين صورت زمان زيادي براي رسيدن به وام 80 ميليون توماني طول مي‌کشد. همچنين او در ادامه بيان کرد: زمان قطعي براي انتخاب خانه مورد نظر و اعلام آدرس دقيق آن، ماه يازدهم، يعني يک ماه مانده به دريافت وام است.

شروط خاص براي دريافت وام
اما به نظر مي‌رسد اين وام 80 ميليون توماني مسکن شرايط خاصي هم دارد. يکي از متصديان بانک مسکن گفت: اين وام تنها به افراد خانه‌ اولي تعلق مي‌گيرد و در شهر تهران حداکثر اين وام 80 ميليون تومان و در شهر‌ستان‌ها مبلغ اين وام کمتر است و اين وام براي خريد خانه بالاي 70 متر در تهران و بالاي 100 متر در شهرستان‌ها با طول عمر کمتر از هفت سال داده مي‌شود. او افزود : يکي از شرط‌هاي مهم، اين است که اين وام تنها به افراد متاهل، افرادي که همسرشان فوت کرده يا افرادي که از همسرشان جدا شده و سرپرست خانواده هستند تعلق مي‌گيرد و افراد مجرد قادر به دريافت اين وام نيستد.

شرايط بازپرداخت وام
سود اين وام 14 درصد و بازپرداخت آن حداکثر 12 ساله است و بسياري از متصديان بانک گفته‌اند، اقساط اين وام ماهانه چيزي ميان يک ميليون و 150 تا يک ميليون و 200 هزار تومان است. با اين حال يکي از متصديان بانک مسکن تصريح کرد: اقساط اين وام ماهانه بيش از 1.2 ميليون تومان است و کمتر از اين رقم نمي‌شود.

 

 اخبار ا قتصادی  -  اقتصاد نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------