تغییر نرخ سود و سقف وام مسکن متناسب با تورم



اخبار,اخباراقتصادی, وام  مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشنهاد ما برای وام مسکن حداقل ۵۰ درصد قیمت خرید مسکن بود، گفت: مکانیزم وام مسکن طوری طراحی شده که نرخ سود و سقف مبلغ، متناسب با تورم تغییر کند.

حامد مظاهریان در گفتگو با مهر در خصوص وام‌های جدید مسکن و تناسب آن با قدرت خرید مردم، اظهار داشت: این وام قرار است با تغییرات اقتصادی کشور متناسب شود، بنابراین مبلغ کنونی این وام با توجه به شرایط و امکانات فعلی نظام بانکی است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما تامین حداقل ۵۰ درصد قیمت خرید مسکن بود، بیان کرد: این وام از دیدگاه ما ۴۰ درصد از قیمت خرید مسکن را پوشش می‌دهد و با خواسته ما فاصله دارد، البته قرار است تا متناسب با تورم مبلغ این وام هم در سال‌های مختلف تغییر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تورم همه برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: مکانیزمی که برای این وام طراحی شده این است که با تغییرات صورت گرفته در اقتصاد، شرایط نرخ سود و سقف این وام هم می‌تواند تغییر کند.

مظاهریان با بیان اینکه در حال حاضر نرخ سود این تسهیلات ۱۴ درصد در نظرگرفته شده که با کاهش تورم حتما باید این نرخ هم کاهش یابد، افزود: متناسب با افزایش قیمت مسکن هم این وام‌ها باید خودشان را تنظیم کنند.


  اخبارا قتصادی  -  مهر 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------