آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بانک مسکن: دارندگان حساب پس انداز جوانان می توانند از وام 80 میلیونی استفاه کنند



اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن

رحیمی انارکی در خصوص تسهیلات 40 میلیون تومان بانک مسکن در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت نیز گفت: برای خرید خانه حداقل موجودی در حساب باید 6 میلیون و 700 هزار تومان باشد تا دارندگان حساب پس انداز جوانان با یک دوره انتظار شش ماهه بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: در صورتی که دارندگان حساب پس اندازجوانان بخواهند از تسهیلات 80 میلیون تومانی در تهران استفاده کنند با افتتاح یک حساب صندوق پس انداز یکم با حداقل موجودی و شش ماه انتظار می توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفت و گو با ایرنا، افزود: از حدود 15 سال پیش که افتتاح حساب پس انداز جوانان در بانک مسکن آغاز شده هم اکنون تعداد این حساب ها در سراسر کشور به حدود 2 میلیون فقره رسیده است.

وی با بیان آنکه تعداد حساب های صندوق پس انداز مسکن عادی نیز در شعب این بانک هم اکنون به بیش از 2 میلیون و 300 فقره رسیده است، گفت: حداقل موجودی برای استفاده از تسهیلات 80 میلیون تومانی بانک مسکن، 13 میلیون و 500 هزار تومان است و دارندگان حسابهای پس انداز جوانان حداقل باید در حساب صندوق پس انداز خانه یکم خود این میزان موجودی را داشته باشند.

این عضو هیات مدیره بانک مسکن یادآور شد: دارندگان این حساب ها برای استفاده از تسهیلات 60 میلیون تومانی در تهران و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت نیز می توانند با حداقل موجودی 10 میلیون تومان و در یک دوره انتظار شش ماهه از این تسهیلات بهره گیری کنند.

رحیمی انارکی در خصوص تسهیلات 40 میلیون تومان بانک مسکن در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت نیز گفت: برای خرید خانه حداقل موجودی در حساب باید 6 میلیون و 700 هزار تومان باشد تا دارندگان حساب پس انداز جوانان با یک دوره انتظار شش ماهه بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی با بیان آنکه پس از 15 سال هم اکنون حداقل موجوی حساب های صندوق پس انداز جوانان به 2 میلیون و 500 تا 3 میلیون تومان رسیده است، یادآور شد: همه دارندگان این حساب ها در صورت تمایل با افتتاح یک حساب پس انداز صندوق یکم می توانند از تسهیلات جدید بانک مسکن برای خانه دار شدن استفاده کنند.

گفتنی است، مطابق دستورالعمل اخیر بانک مسکن نرخ سود این تسهیلات (از محل صندوق پس انداز مسکن یکم)، 14 درصد و زمان بازپرداخت آن 12 سال (144 ماه) است.

پیش از این قرار بود افرادی که از تسهیلات 80 میلیون تومانی استفاده کنند ماهانه نسبت به پرداخت یک میلیون و 149 هزار تومان به بانک مسکن اقدام اما هم اکنون پرداخت اقساط پلکانی این تسهیلات فراهم شده تا خریداران بتوانند به سهولت اقساط خود پرداخت کنند.

با ابلاغ دستورالعمل پرداخت پلکانی اقساط این تسهیلات توسط بانک مسکن به شعب خود، اقساط وام 80 میلیون تومانی ماهانه 937 هزار تومان و اقساط وام های 60 و 40 میلیونی نیز به ترتیب ماهانه 703 هزار و 468 هزار تومان تعیین شده است.


 اخبار  اقتصادی  -   ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------