اطلاعیه تکمیلی از حذف یارانه‌ها



 

اخبار,اخباراقتصادی,حذف یارانه ثروتمندان

سقف هزینه‌های دولت برای پرداخت یارانه نقدی در سال جاری 3 هزار میلیارد تومان کاهش یافت. دولت نیز برای رعایت این رقم از ابتدای سال جاری حذف یارانه ثروتمندان را در دستور کار خود قرار داده و در نخستین گام یارانه نقدی 200 هزار نفر را حذف کرده است.

در همین رابطه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در گفت و گو با «ایرنا» از اطلاع‌رسانی جدید وزارت کار درباره آینده حذف یارانه ثروتمندان خبر داده است.

 

نوبخت در این گفت و گو با اشاره به عدم دسترسی به بخش بزرگی از مطالبات و منابع ارزی حاصل از درآمدهای نفتی گفت: یکی از مشکلات ما همین مورد است به‌طوری که اکنون از هندوستان بابت فروش نفت افزون بر 8 میلیارد دلار طلب داریم که به دلیل محدودیت ناشی از تحریم‌های ظالمانه نمی‌توانیم به این منابع دسترسی داشته باشیم اما امیدواریم با رفع تحریم ها، منابع ارزی حاصل از فروش نفت در خارج را به کشور وارد و در بانک مرکزی نگهداری کنیم تا در شرایط مقتضی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور به‌کار گرفته شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور همچنین در پاسخ به سوالی که آیا در بودجه امسال با کسری روبه‌رو خواهیم بود یا خیر، اظهار کرد: قطعا تا پایان امسال کسری بودجه صفر خواهدبود.نوبخت گفت: اگر بخواهیم هزینه نکنیم با توجه به فرض تحقق نیافتن درآمدها، کسری بودجه‌ای هم نخواهیم داشت،

 

اما از 100 درصد درآمدها، امروز بخش زیادی از منابع تحقق نیافته، ولی سعی می‌کنیم تا پایان ماه جاری، رقم دقیق عدم تحقق را از طریق خزانه اعلام کنیم.نوبخت با این حال از تحقق نیافتن 50درصدی منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه امسال خبر داد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پاسخ به این سوال که تکلیف حذف یارانه اقشار پردرآمد که مدت‌ها است در دستور کار دولت قرار دارد به کجا رسید،گفت: برای این کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است بررسی‌های لازم را انجام دهد.وی افزود: قرار است به‌زودی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مورد اطلاع‌رسانی کند.نوبخت در مورد طرح‌هایی که در بخش عمرانی قرار است به بهره‌برداری برسد، گفت: دولت برای تکمیل 250 طرح بزرگ در کشور تا پایان امسال برنامه‌ریزی کرده است.


  اخبار اقتصادی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------