قبض آب 8000 تومانی هر خانوار افزایش یابد



اخبار,اخباراقتصادی ,قیمت آب

وی ادامه داد: اگر قیمت آب را همچنان پایین نگه داریم آب مانند وضعیت فعلی مانند یک کالایی بی‌ارزش به هدر می‌رود، لذا لازم و ضروری است که قیمت آب به منظور صرفه‌جویی افزایش یابد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با توجه به اینکه بین قیمت تمام شده آب و فروش آن فاصله زیادی وجود دارد، می‌توان افزایش قبض آب 8000 تومانی هر خانوار ایرانی را امری مفید برای جلوگیری از هدر‌رفت آب دانست.

علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که وضعیت آبی کشور در حالت بحران قرار دارد، گفت: برای حل این بحران لازم است چرخه اقتصادی آب از نظم خاصی پیروی کند به گونه‌ای که آب به قیمت واقعی خود در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر قیمت آب را همچنان پایین نگه داریم آب مانند وضعیت فعلی مانند یک کالایی بی‌ارزش به هدر می‌رود، لذا لازم و ضروری است که قیمت آب به منظور صرفه‌جویی افزایش یابد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که در حال حاضر قبض هر خانوار ایرانی در هر دوره به طور میانگین هشت هزار تومان توزیع می‌شود، گفت: این میزان نسبت به هزینه‌های دیگر همچون قیمت فراورده های نفتی و نان تناسبی ندارد.

به گفته نوذری‌پور، با واقعی‌کردن قیمت آب سازنده‌های واحد‌های مسکونی خود را موظف به رعایت مقررات ساختمانی که کاهنده مصرف است می‌کند.

وی ادامه داد: واقعی کردن قیمت آب موجب نوسازی و بازسازی بخش زیادی از تاسیسات آبی و همچنین ارتقاء خدمات به مردم از سوی سازمان‌های ذی‌ربط می‌شود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت تمام شده آب در استان تهران چقدر است؟ گفت: براساس صورت‌های مالی در پایان سال 92 قیمت تمام شده آب در هر مترمکعب منهای سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای تاسیسات سد و تصفیه‌خانه تنها در فرآیند انتقال تصفیه و توزیع هزار تومان است.

نوذری‌پور با اشاره به قیمت فروش آب گفت: قیمت فروش یک سوم این میزان است و همین امر نیز آسیب‌های جدی را به همراه داشته چراکه به دلیل نبود منابع مالی بسیاری از تاسیسات آبرسان مستهلک شده‌ است.

وی راهکار حل این مشکلات را نزدیک‌شدن قیمت فروش و قیمت تمام شده عنوان و اظهار کرد: این مساله باعث افزایش انگیزه در زمینه سرمایه‌گذاری تغییر شیرآلات داخل ساختمان می‌شود.

 اخباراقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------