آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

راهکاری برای خانه‌دار شدن با وام60میلیونی



اخبار,اخبار اقتصادی,وام مسکن

یک کارشناس مسکن گفت: اگر یک سازمان واسط دولتی بتواند با ایجاد مکانیزمی وام 60 میلیون تومانی را به تولیدکنندگان بدهد و خانه را به دست مردم برساند، قیمت مسکن حالت واقعی و مهندسی به خود می‌گیرد و مردم خانه‌دار می‌شوند.

ابوالحسن میرعمادی اظهار کرد: این فرآیند به این صورت است که زمین توسط ارگان‌های دولتی به تولیدکنندگان واقعی ارائه شود و پس از تکمیل ساخت، دولت خانه را به متقاضی تحویل دهد. وام نیز به مسکن داده شود، نه به شخص. حسن این کار این است که پول به بخش مهندسی می‌رود و مسکن از حالت کالایی خارج می‌شود. وی افزود: لازمه این امر ایجاد ساز و کاری برای سوق دادن پول به سمت فرایند مهندسی است. در حال حاضر بساز و بفروش‌های ما متخصص نیستند. مهندسان هم که سرمایه ندارند. لذا سرمایه‌داران با هدف سود، مهندسان را با دستمزدهای پایین به کار می‌گیرند. در نتیجه کیفیت پایین می‌آید و قیمت‌ها بالا می‌رود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که حدود نیمی از قیمت خانه در ایران، حبابی است که توسط سرمایه‌گذاران بر این بخش حاکم شده، گفت: دو راهکار خرید فوری و پیش‌خرید در مکانیزم پیشنهادی خود ارایه می‌کنم. راه اول این است که نصف قیمت خانه را دولت وام بدهد و نصف دیگر را خود مردم بدهند و خانه را تحویل بگیرند. وی ادامه داد: راه دوم برای افرادی که پول ندارند این است که طی یک قرارداد 5-6 ساله، متقاضی نصف مبلغ خانه را طی اقساطی برای خرید متراژ مشخصی از خانه بپردازد. هنگام دریافت خانه نیز نصف مبلغ را دولت وام بدهد و خانه تحویل متقاضی شود. حسن این کار این است که با توجه به تورم، قدرت خرید مردم کم نمی‌شود؛ چرا که هر ساله مبلغی را برای خرید متراژ مشخصی پرداخت کرده‌اند.

این کارشناس مسکن با اشاره به وام 60 میلیونی خرید مسکن که اخیرا تصویب شده گفت: این مبلغ به هیچ وجه جوابگو نیست. هم اکنون قیمت یک واحد 60 متری 180 میلیون تومان است و مردم باید 120 میلیون تومان پول داشته باشند و ماهیانه مبلغ زیادی هم برای وام مسکن کنار بگذارند که فشار مضاعفی به اقشار ضعیف وارد می‌شود.

اخبار اقتصادی  -  ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------