آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

جریمه 1.8 میلیونی برای مالیات 50 هزار تومانی!



اخبار,اخباراقتصادی,سازمان امور مالیاتی

نایب رییس اتاق اصناف تهران گفت: دستگاه‌های کارتخوان در شهرستان‌ها مشکل‌آفرین شده‌اند، چراکه واحدهای صنفی که مالیات‌شان 50 هزار تومان است اگر این دستگاه را نصب نکرده باشند باید برای مالیات 50 هزار تومانی، جریمه یک میلیون و 800 هزار تومانی پرداخت کنند.

ابراهیم درستی در گفت‌وگو با   ایسنا، با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی از 534 هزار اظهارنامه مالیاتی کسانی که دستگاه کارتخوان نصب کرده‌اند، تنها 9 درصد را توانسته نهایی کند، تاکید کرد: برای اینکه مشکلی به وجود نیاید باید تا زمان آماده‌سازی زیرساخت‌های دستگاه کارتخوان (صندوق‌های مکانیزه فروش)، اجرای این طرح متوقف شود.

وی با بیان اینکه اجباری شدن نصب دستگاه کارتخوان برای 23 هزار واحد صنفی است، تصریح کرد: درحال حاضر این موضوع یکی از معضلات اصناف محسوب می‌شود.

به گفته درستی از دیگر مشکلات این صندوق‌ها، قطعی‌هایی است که در زمان استفاده به وجود می‌آید و برای صنوف و خریداران دردسرساز می‌شود.

نماینده اتاق اصناف تهران در سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: طبق آمار از کل واحدهای صنفی فقط 23 درصد آنها برگه‌های قطعی مالیاتی سال 1392 را دریافت کرده‌اند، یعنی 76 درصد از صنوفی که مالیات پرداخت کرده‌اند هنوز برگه‌های قطعی مالیاتی سال 1392 برای آنها صادر نشده است.

وی با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر اکثر صنوف گفت: واردات کالاهای واسطه‌ای در سال 1390 مبلغ 43 میلیارد دلار بود که این میزان در سال 1391 به 40 میلیارد دلار و در سال 1393 به 35 میلیارد دلار کاهش یافت که نشان‌دهنده رکود در بازار است.

درستی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، باید به همه صنوف به لحاظ مالیاتی توجه بیشتری کرد تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و سازمان امور مالیاتی نیز باید به تعهداتش عمل کند.

نایب رییس اتاق اصناف تهران گفت: عدم صدور برگه‌های قطعی مالیاتی سال 1392 موجب بی‌اعتمادی به سازمان مالیاتی می‌شود.

 اخبار اقتصادی -   ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------