قیمت جزء به جزء مسکن‌ در مناطق شمالی تهران/ قیمت‌ها در تابستان چقدر تغییر کرده‌اند؟



با ورود به فصل تابستان و مصادف شدن آن با آخرین مذاکرات میان ایران و گروه 1+5، توقعات برای تغییرات قیمت در بخش مسکن بالا رفته، با این حال باید ببینیم در واقعیت و در بخش‌های جرئی بازار مسکن چه اتفاق‌هایی افتاده است.

  با بررسی‌های انجام شده، قیمت آپارتمان‌های نوساز شمالی پایتخت در تابستان سال 94 از هر متر مربع 4.5 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 25 میلیون تومان ادامه دارد، البته باید این نکته را در نظر گرفت که برخی از خانه‌های خاص با امکانات ویژه وجود دارند که قیمت‌شان بسیار بالاتر از این نرخ‌هاست.

با این حال محدوده قیمت‌ها در برخی از محله‌های شمالی تهران در مقایسه با ابتدای سال بدون تغییر بوده و بیشتر آنها نیز تغییرات جزیی داشتند، که اکثر این تغییرات کاهشی بوده است.

یکی از مشاوران املاک در محله فرمانیه گفت: نمی‌توان اعلام کرد قیمت‌ها در مقایسه با ابتدای سال 94 تغییر کرده است، چرا که تنها به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن، فروشنده‌ها به ناچار خانه‌های خود را با قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسانند و این کاهش قیمت تنها به این دلیل است.

یکی دیگر از مشاوران املاک در محله قیطریه بیان کرد: محدوده قیمت آپارتمان نوساز در این محله از هر متر مربع هشت تا 12 میلیون تومان است و این قیمت‌ها در مقایسه با ابتدای سال تغییر چندانی نکرده و تنها کمی کاهش پیدا کرده است.

مشاور املاک دیگری در محله زعفرانیه گفت: قیمت مسکن در این محله و به طور قطع سایر محله‌ها، 20 درصد کاهش یافته است و همه فروشنده شده‌اند و حاضرند خانه‌های خود را با قیمت پایین‌تر بفروشند.

اکثر مشاوران املاک در محله‌های شمالی تهران، اعلام‌ کردند که قیمت‌ها در مقایسه با قیمت‌های ابتدای سال 94 کاهش یافته‌ است، چرا که به زعم آنها، بسیاری از افراد که به پول احتیاج دارند، خانه‌های خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر برای فروش گذاشته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز، البته در بسیاری از مناطق زیر، خانه‌هایی وجود دارند که به دلیل امکانات بیشتر، با قیمت‌های بالاتر از قیمت‌های اعلام شده به فروش می‌رسند

 

اخبار,اخباراقتصادی,قیمت مسکن

 

 اخبار اقتصادی  -  اقتصاد نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------