آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

علت نوسان اخیر بازار ارز اعلام شد+پیش‌بینی روزهای آینده



اخبار,اخباراقتصادی ,بازار  ارز

بانک مرکزی رفتار روزهای اخیر بازار ارز را هیجانی دانست و با توضیح درباره چرایی این نوسانات تاکید کرد که این تغییر رویه ادامه دار نیست و جریان بازار به زودی به مسیر گذشته بر می گردد.

به گزارش   ایسنا، در حالی با انتشار اخبار مذاکرات هسته ای در روزهای اخیر شایعاتی درباره تغییر رفتار بانک مرکزی در این بازار مطرح شده که صمد کریمی - مدیر صادرات بانک مرکزی - در این باره گفت: گرچه توافق در مذاکرات هسته‌ای دستاورد بزرگی محسوب می‌شود، ولی برای آن که آثار واقعی این توافق بر متغیرهای اقتصادی و بازارهای عمده قابل مشاهده باشد، نیاز به زمان است.

وی توضیح داد: در حقیقت، این توافق بر متغیرهای بنیادین، الگوهای تولیدی و روابط تجاری که متغیرهای بلندمدت تعیین کننده نرخ ارز در اقتصاد هستند، آثاری دارد که به لحاظ ساختاری بودن این متغیرها،‌ طی ماه‌های آتی و به تدریج قابل ارزیابی و مشاهده خواهد بود. در نتیجه عمده تغییرات نرخ ارز و نوسانات آن طی دو روز اخیر ناشی از رفتارهای هیجانی برخی از فعالان اقتصادی است که در راستای اخبار انتشار یافته، انتظارات شکل گرفته از ماه‌ها قبل و به امید کسب منفعت‌های سفته‌بازانه، مبادلات کوتاه‌مدتی را در بازار ارز شکل می‌دهند و موجب نوسانات نرخ ارز می‌شوند.

او با بیان اینکه به طور یقین طی روزهای آتی از میزان نوسانات بازار ارز کاسته می شود افزود: عمده تحولات دو روز اخیر در بازار ارز و حتی طلا، ناشی از تصورات و انتظارات خاص برخی از عاملین اقتصادی است که به دلیل عدم حمایت از سوی متغیرهای بنیادین اقتصاد، در میان مدت پایدار نخواهد بود. این موج هیجانات خیلی سریع پایان می‌یابد و انتظار داریم ثبات و آرامش به سرعت به بازار ارز بازگردد.

مدیر صادرات بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی حامی مکانیزم طبیعی بازار ارز و اقتضائات اقتصاد کلان است یادآور شد: این نوسانات را نیز جزئی از رفتار طبیعی بازار برای تخلیه هیجانات ناشی از اخبار هسته‌ای می‌دانیم و زمینه برای تداوم فعالیت‌های سفته‌بازانه در این بازار فراهم نیست و با فروکش کردن این هیجانات، بازار ارز خیلی زود به مسیر پایدار و تعادلی خود بازخواهد گشت.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------