دستور جدید آخوندی درباره مسکن مهر



اخبار,اخباراقتصادی, مسکن

در حالی که تعداد واحدهای بدون متقاضی در پروژه مسکن مهر امسال نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته، گزارش‌ها از دستور آخوندی برای حذف شرایط تأهل، سکونت ۵ ساله و فرم جیم برای تعیین تکلیف حدود ۴۴ هزار مسکن مهر بدون متقاضی خبر می‌دهد.

به گزارش فارس، در حالی که همچنان متقاضیان مسکن مهر برای تحویل واحدهای مسکونی خود لحظه شماری می کنند، گزارشها حاکی از این است که در برخی از استانها این واحدها بنا به دلایلی متقاضی ندارند و تعداد آنها نیز حدود 44 هزار واحد مسکونی است. تعداد آنها سال گذشته بالغ بر 80 هزار واحد مسکونی بوده که امسال این عدد به نصف کاهش یافته است.

بنابراین گزارش،تعیین تکلیف نشدن واحدهای مسکن مهر و نبود متقاضی برای این واحدها باعث شده تا به تازگی آخوندی وزیر راه و شهرسازی دستوری را مبنی بر تعیین تکلیف این واحدها صادر کند.

دستور آخوندی که با هدف آسانتر شدن واگذاری این واحدها است بر این اساس استوار و صادر شده است که برای حل و فصل مشکل واحدهای فاقد متقاضی در جاهایی که مشتری واجد شرایط نیست، شرایط تاهل، سکونت 5 ساله در آن شهر و همچنین فرم جیم حذف شود.

البته قرار بر این است که برای اجرایی شدن این دستور آخوندی، از هیات دولت مجوزی اخذ شود. این دستور را وزیر راه و شهرسازی صادر کرده است و مقرر شده متن این نامه آماده و توسط آخوندی در جلسه هیئت دولت مطرح شود.

بر اساس این گزارش،به گفته مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، استان خوزستان در مقایسه با سایر استان‌ها بیشترین واحد فاقد متقاضی مسکن مهر را دارد. شهرستان دهلران در استان ایلام در این زمینه مشکلات حادتری دارد. در استان گیلان هم برخی پروژه‌ها مشتری ندارند.

بانک مرکزی پیش‌تر خط اعتباری برای مسکن مهر اختصاص داده بود که به تدریج شارژ مجدد شد و هم اکنون سقف خط اعتباری، ٤٥ هزار میلیارد تومان تعیین شده است اما سقف کلی تعهدات سیستم بانکی در این طرح معادل ٥٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بانک مسکن با مجوز شورای پول و اعتبار مجاز است بعد از مصرف کامل خط اعتباری ٤٥ هزار میلیارد تومانی، مابقی تسهیلات تعهد شده را از محل بازگشت اقساط ماهانه وام‌های مسکن مهر، تامین و پرداخت کند.


 اخبار  اقتصادی  - فارس 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------