شاماما و خربزه روباه به بازار آمد!



اخبار,اخباراقتصادی,گرانترین میوه‌های بازار

 گشتی در بازار میوه نشان می‌دهد، گرانترین میوه‌های بازار، میوه‌های وارداتی مانند انار و انگور شیلی هستند.

اقتصادنیوز نوشت: گشتی در بازار میوه نشان می‌دهد، گرانترین میوه‌های بازار، میوه‌های وارداتی مانند انار و انگور شیلی هستند

 

.این روزها اگر سری به بازار میوه بزنید، میوه‌های خاص فصل تابستان را می‌بینید که در میوه فروشی‌ها جا خوش کرده‌اند و با قیمت‌های نه چندان ارزان به‌فروش می‌رسند.

شاماما (دستنبو) از جمله این میوه‌هاست که صاحب مغازه‌ای درباره آن توضیح می‌دهد که از غرب کشور آمده و با قیمت کیلویی 10 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

خربزه روباه (هندوانه ابوجهل)، از دیگر میوه‌های خاصی است که این روزها در بازار میوه به چشم می‌آید و با قیمت‌ کیلویی 15 هزار تومان به‌فروش می‌رسد. گفته می‌شود که این هندوانه محصول شمال کشور است.

ذغال اخته از دیگر محصولات تابستانی است که گفته می‌شود از اصفهان آمده و قیمت آن کیلویی 20 هزار تومان است.

شاتوت شمالی نیز کیلویی 25 هزار تومان و فندق کیلویی 20 هزار تومان قیمت گذاشته شده است.

میوه‌های وارداتی درصدر قیمت‌ها
در همین مورد حسن مهاجران، رئیس اتحادیه سبزی‌و میوه‌فروشان درباره میوه‌های وارداتی موجود در بازار میوه ایران اظهار کرد: اکنون پرتقال مصری با کیلویی هفت هزار تومان، انبه پاکستانی با کیلویی هشت هزار تومان، گلابی چینی با کیلویی 11 هزار تومان، انار و انگور شیلی با کیلویی 30 هزار تومان در بازار فروخته می‌شوند.

او همچنین در باره وضعیت بازار میوه در تابستان و پاییز، بیان کرد: در ادامه تابستان و پاییز، وضعیت میوه نسبت به نیمه اول سال بهتر خواهد شد. هم میوه فراوان‌تر خواهد بود و هم قیمت مناسبتری خواهد داشت. علاوه بر این از حدود شش روز دیگر مرکبات هم وارد بازار می‌شوند و نارنگی جزو اولین مرکباتی است که به بازار می‌آید.

مهاجران تصریح کرد: به طور کلی قیمت مرکباتی مانند نارنگی، لیمو شیرین و ... و همچنین صیفی‌جاتی مانند انگور پائین‌تر از میوه‌های بهاره است و در نتیجه ما در انتهای تابستان و پاییز میوه‌های ارزان‌تری نسبت به بهار خواهیم داشت.


  اخبار  اقتصادی  -  اقتصادنیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------