حساب‌های جعلی زمینه‌ساز اختلاس‌های میلیاردی



اخبار,اخباراقتصادی ,اختلاس های بانکی

بیش از 30 میلیون حساب جعلی در شبکه بانکی وجود دارد و بانک‌ها با کد‌های جعلی، حساب‌هایی را برای برخی افراد باز کرده اند و از این طریق مشغول پولشویی هستند.

چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در‌باره آخرین تخلفات صورت گرفته در بانک‌ها و شیوه‌های پولشویی برخی از سوداگران گفت‌: بیش از 30 میلیون حساب جعلی در شبکه بانکی وجود دارد و بانک‌ها با کد‌های جعلی، حساب‌هایی را برای برخی افراد باز کرده اند و از این طریق مشغول پولشویی هستند.

به گزارش میزان، این در حالی است که چند روز پیش ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درباره حساب‌های جعلی بانک گفته است: ۳۰۰ میلیون حساب در نظام بانکی وجود دارد که ۳۸ میلیون آن، حساب‌هایی است که دارای شماره شناسه و کد ملی تطبیق داده نشده است و از این تعداد، ۳۰ میلیون حساب راکد و ۸ میلیون حساب فعال است که ارقام آن کوچک است و هنوز شناسایی نشده اند.

تعداد حساب های جعلی اغراق آمیز است
ابراهیم نکو درباره وجود 30میلیون حساب جعلی در بانک های کشور به نقل از یک نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این رقم درباره حساب های جعلی اغراق به نظر می رسد و صحت آن باید از سوی مراجع رسمی استعلام شود.

وی با اشاره به وجود حساب بانکی های جعلی افزود: سیستم اطلاعات نظام بانکداری کشور خالی از ایراد نیست و همین امر باعث شده برخی حساب ها به صورت جعلی ثبت شود.

نکو ادامه داد: تشخیص و تعیین حساب بانکی های جعلی باید توسط یک مرجع رسمی اعلام شود.

ادامه اختلاس های بانکی
نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره تأثیر وجود حساب های جعلی بر سیستم بانکداری کشور اظهار کرد: چنین مسائلی شفافیت اطلاعاتی و اعتبار بانک ها را زیر سوال می برد و امور بانکی را مختل می کند.

نکو افزود: وجود حساب های جعلی زمینه ساز اختلاس های میلیاردی در بدنه نظام بانکی کشور خواهد شد و بر رانت جویی در هدایت نقدینگی و اعتبارات بانک به سمت فعالیت غیرمولد اقتصادی دامن خواهد زد.


  اخبار اقتصادی  -  میزان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------