موسسه اسراییلی: ذخیره 53 میلیون بشکه ای نفت ایران در دریا



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت  نفت ایران

میزان نفت ذخیره ایران به یکی از بزرگ ترین سوال های بازار نفت تبدیل شده است چون این کشور در آستانه لغو تحریم های مالی و نفتی و ارایه نفت بیشتر به بازارهای جهانی است.

یک موسسه اسراییلی در جدید ترین تخمین خود از میزان نفت ذخیره شده ایران در دریا ، اعلام کرد تانکرهای حاوی نفت ایران بیش از 50 میلیون بشکه نفت ذخیره دارند.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "سی ان ان مانی" موسسه اسراییلی "Windward" در تازه ترین تخمین خود اعلام کرده است میزان نفت ذخیره ایران دریا بیشتر از برآوردهای قبلی است و به حدود 53 میلیون بشکه می رسد.

گزارش های قبلی میزان نفت ذخیره ایران را بین 30 تا 40 میلیون بشکه برآورد کرده اند.

منابع رسمی در ایران تا کنون میزان نفت ذخیره و آماده فروش خود را اعلام نکرده اند و وجود تانکرهای آماده عرضه به بازار نفت را رد کرده اند.

موسسه "ویند وارد" اما بر اساس آخرین گزارش خود مدعی است اطلاعات جدید خود را از حرکت تانکرهای موجود در خلیج فارس برآورد کرده است.

بر اساس گزارش این موسسه تخمین وجود حدود 53 میلیون بشکه نفت ذخیره و آماده فروش ایران در خلیج فارس بر اساس ردیابی حرکت تانکرهای نفتی در خلیج فارس به دست آمده است.
موسسه ویندوارد مدعی است میزان نفت ذخیره ایران از آوریل سال 2014 (15 ماه پیش) بیش از 150 درصد افزایش داشته است.

"سی ان ان مانی " می نویسد میزان نفت ذخیره ایران به یکی از بزرگ ترین سوال های بازار نفت تبدیل شده است چون این کشور در آستانه لغو تحریم های مالی و نفتی و ارایه نفت بیشتر به بازارهای جهانی است و ممکن است عرضه دهها میلیون بشکه نفت ایران به بازارهای آسیایی در نخستین موج از فروش نفت ایران پس از لغو تحریم ها قیمت نفت را به زیر 43 دلار در بشکه برساند.

بر اساس این گزارش و بر اساس تخمین موسسه "RBS" ایران احتمالا قادر خواهد بود عرضه نفت خود به بازارهای جهانی تا میانه سال 2016  رقمی بین 375 تا 500 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

هم اکنون صادرات نفت ایران به بازار جهانی حدود 900 هزار بشکه در روز است.

"همیلا گرافت" رییس بخش استراتژی کالا در موسسه RBS در این باره می گوید:" موقعیت اقتصادی ایران در حال یک چرخش اساسی است و این کشور در پی دهه ها انزوا پس از لغو تحریم ها در حال ظهور است. برخلاف بیشتر کشورهای عضو اوپک به نظر می رسد ایران آینده ای روشن تر در پیش رو دارد."


 اخبار اقتصادی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------