بازگشایی مرز ایران و ترکیه



اخبار,اخباراقتصادی ,روابط  ایران و ترکیه

مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک گفت:‌ مرز ایران و ترکیه باز بوده و ورود و خروج کالا و مسافر انجام می‌شود.

 علیرضا دشتانی با اشاره به مشکلات اخیر مرز بازرگان به ترکیه اظهار داشت: در حال حاضر مرز باز است و تردد انجام می‌شود، روز گذشته هم 347 کامیون ترانزیتی به داخل کشور وارد شده و 307 کامیون نیز از مرز خارج شده است.

مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک ایران با بیان اینکه روز سه‌شنبه 20 مرداد نیز 473 کامیون به داخل کشور و 623 کامیون به سمت ترکیه تردد داشته‌اند، یادآور شد: همچنین 570 مسافر به ایران وارد شده و حدو د450 مسافر ایرانی نیز خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات و درگیری‌ها مربوط به گروه پ.ک.ک از مخالفان ترکیه بوده و هدف آنها آسیب رساندن به ماشین‌های ترک است، افزود: در این میان، یکی از کامیون‌های ایرانی مورد حمله قرار گرفته و یک ایرانی کشته و سه نفر زخمی شدند.

دشتانی با اشاره به بخشنامه کشور ترکیه برای جلوگیری از ترانزیت کالا توسط کامیون‌های ایرانی در خاک این کشور، تصریح کرد: از 15 مردادماه کشور ترکیه بخشنامه‌ای صادر کرده که کامیون‌های ترانزیتی ایران به مقصد اروپا هنگام بازگشت نمی‌توانند کالاهای کشور ترک را به داخل مرزهای کشور بیاورند، در غیر این صورت 3 هزار یورو باید جریمه بپردازند.

مدیرکل نظارت بر ترانزیت گمرک تأکید کرد: ایران نیز می‌تواند رفتار مقابل به مثل با کامیون‌های ترک و همچنین کالاهایی که امکان قاچاق آنها در داخل فراهم است انجام دهد، اما در حال حاضر، رایزنی‌ها و اقدامات مربوط به این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: در حال حاضر 20 درصد از حجم مسافران برای خروج از کشور به مقصد ترکیه کاهش یافته است.

 اخبار اقتصادی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------