آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

حال و هوای رکودی در معاملات زمین(+جدول قیمتها )



با ادامه پیدا کردن رکود ساخت‌وساز در تهران، این روزها بازار خرید و فروش زمین در پایتخت هم از رونق بسیار کمتری در مقایسه با سال‌های گذشته برخوردار است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، در حالی که طی سال‌های گذشته، افزایش آمار صدور پروانه‌های ساختمانی و به دنبال آن افزایش ساخت‌وساز در تهران نقش بسیار موثری در افزایش قیمت زمین در پایتخت ایفا کرد، این روزها متاثر از افت بیش از 50درصدی ساخت وساز، بازار خرید و فروش زمین هم از رونق افتاده است و مانند معاملات آپارتمان‌های نوساز مشتری زیادی ندارد.

این در حالی است که هر چند تحت تاثیر این رکود، حباب قیمتی بازار زمین تخلیه شده و بازار معاملات زمین هم مانند معاملات خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی با افت محسوس قیمتی مواجه شده است، اما تحت تاثیر توقف نسبی فعالیت سازندگان مسکن، سکون قیمتی همچنان در بازار زمین و املاک کلنگی پابرجا است.

با این حال، مالکان زمین‌های مسکونی همچنان امیدوار هستند با بهبود اوضاع اقتصادی و بازگشت رونق به بازار معاملات مسکن، سازندگان مسکن به خرید زمین روی بیاورند و بازار زمین هم از حالت رکودی خارج شود.

این در حالی است که به گفته انبوه‌سازان و سازندگان آپارتمان‌های مسکونی در تهران، تا زمانی که بازار خرید و فروش مسکن به طور کامل از حالت رکودی خارج نشود و واحدهای آنها به فروش نرود، سرمایه و انگیزه کافی برای خرید زمین و ساخت‌و‌ساز تازه وجود ندارد.


عدم پرداخت تسهیلات کافی برای ساخت‌وساز و نرخ سود بالای تسهیلات بانکی دو عامل مهم دیگری است که در کنار کمبود سرمایه و فروش نرفتن واحدهای آماده سازندگان، رکود در بازار ساخت‌و‌ساز و در نتیجه بازار معاملات زمین را دامن می‌زند.

هم‌اکنون حجم انبوهی از واحدهای آماده عرضه انبوه‌سازان و سایر سازندگان مسکن در تهران به دلیل عدم قدرت خرید کافی از سوی متقاضیان مصرفی و همچنین کاهش توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، بدون متقاضی باقی مانده است که تا زمان فروش رفتن تمام آنها، بازگشت رونق به بازار زمین انتظاری نسبتا غیرممکن به نظر می‌آید.

 

اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن


 اخباراقتصادی  -  دنیای اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------