برابری تعداد فایل­‌های ارزان‌قیمت و گران‌قیمت در بازار مسکن



اوضاع بازار مسکن آرام است. این را از بررسی فایل‌های فروش می‌توان فهمید. اگر چند فایلی بیش از نرخ میانگین منطقه برای فروش گذاشته شده به همان تعداد و کمی بیشتر فایل‌هایی می‌توان پیدا کرد که قیمت پیشنهادی آنها کمتر از نرخ میانگین منطقه است. هرچند بیشتر آپارتمان‌های ارزان‌قیمت آپارتمان‌هایی با سن بالای 10 سال هستند و نوسازها در لیست گران‌قیمت‌ها. اما فایل‌های گران‌قیمت هم به طور میانگین متری 200 تا 300 هزار تومان بیشتر از نرخ منطقه هستند و کمتر فایلی است که نرخ پیشنهادی‌اش تفاوت چشمگیری با نرخ منطقه داشته باشد.

اما دربرخی از محله‌های غرب تهران مانند اشرفی اصفهانی و پونک بیش از سایر مناطق می‌توان آپارتمان‌هایی پیدا کرد که حتی تا متری2 میلیون تومان از نرخ میانگین منطقه گران‌تر هستند. به طور مثال آپارتمانی نوساز ،86 متر مربعی، متری 6 میلیون و 500 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است؛ در حالی که میانگین نرخ این منطقه 4میلیون و 600 هزار تومان است.

یکی از مشاوران املاک منطقه پونک می‌گوید: برخی از محله‌های این منطقه به دلیل ساخت آپارتمان‌های ویژه، استفاده از مصالح مرغوب و یک دست بودن محله از لحاظ نما و نوع ساکنان محله بیش از سایر محله‌ها قیمت‌گذاری می‌شوند و خریداران بیشتری هم نسبت به سایر محله‌های این منطقه دارد؛ اما درمحدوده اشرفی اصفهانی می‌توان آپارتمان‌هایی با قدمت 10 سال پیدا کرد که قیمت هر متر مربع آن 3 میلیون و 700 هزار تومان باشد.
 

اخبار,اخباراقتصادی,قیمت مسکن

 

اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------