اجاره‌های نجومی آپارتمان‌های سوپرلوکس



در پررونق‌ترین روزهای اجاره آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت و در میان فایل‌های اجاره واحدهای معمولی، در گوشه دیگری از این بازار، آپارتمان‌های سوپرلوکس با رقم‌های نجومی بین موجران و مستاجران ثروتمند معامله می‌شود.

به گزارش «دنیای اقتصاد» میزان رهن و اجاره برخی از این واحدهای سوپرلوکس طوری تعیین شده که معادل قیمت خرید یک آپارتمان لوکس و نسبتا بزرگ متراژ یا چند آپارتمان معمولی است.

به‌عنوان نمونه، یکی از مالکان ثروتمند پایتخت که به هر دلیلی آپارتمان خود را به بازار اجاره واحدهای سوپر لوکس معرفی کرده است، شرایط اجاره این آپارتمان را برای مستاجر خود این‌گونه شرح داده است: آپارتمان 457 مترمربعی در محدوده کامرانیه با تمام امکانات یک میلیارد و 200 میلیون تومان رهن کامل!

که این رقم معادل قیمت خرید یک آپارتمان لوکس با متراژ بیش از 100 مترمربع در یکی از مناطق خوب پایتخت است.

مالک دیگری آپارتمان سوپر لوکس 410 مترمربعی خود را در خیابان دیباجی شمالی، با شرایط یک میلیارد و 100 میلیون تومان رهن کامل به بازار اجاره عرضه کرده است.

در کنار رهن‌های میلیاردی این دسته از آپارتمان‌ها، تعداد بیشتری از واحدهای سوپر لوکس بین 500 میلیون تا یک میلیارد تومان رهن داده می‌شود که البته قیمت اغلب این واحدها بنا بر اظهار بنگاه‌های مسکن این روزها بیشتر از ارزش واقعی‌شان برای اجاره تعیین می‌شود. در رده‌های پایین‌تر از آپارتمان‌های سوپر لوکس، این روزها بازار اجاره آپارتمان‌های لوکس مملو از فایل‌هایی است که با اجاره‌های چند میلیونی و رهن 100 میلیون تومان به بازار اجاره معرفی شده‌اند.

 

مالکان اغلب واحدهای لوکس بسته به مشخصات و ویژگی ملکشان تابستان امسال علاوه بر تعیین اجاره‌های میلیونی، رهن 100 میلیون تومانی را به‌عنوان مبنای دریافت ودیعه از مستاجران در نظر گرفته‌اند. آن‌طور که از شواهد موجود در بازار مسکن پیداست، هم‌اکنون اغلب واحدهای لوکس و سوپرلوکس با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی آنها در بازار اجاره فایل می‌شوند.

 

اخبار,اخباراقتصادی, اجاره آپارتمان‌های سوپرلوکس

اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------