آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

مکث طلا در بازار جهانی



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت طلا

طلا در بازار جهانی در آستانه انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا که ممکن است نشانه‌های بیشتری از زمان افزایش نرخهای بهره فراهم کند، تغییر چندانی نداشت و همچنان در بازاه محدودی معامله می‌شود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1117 دلار معامله شد که در مقایسه با روز گذشته ثابت بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و 1117 دلار معامله شد.

طلا هفته گذشته در پی اقدام چین در کاهش ارزش یوان که تقاضا برای این فلز به عنوان سرمایه گذاری مطمئن را تقویت کرد، برای نخستین بار پس از هفت هفته صعود کرده و بالای 1100 دلار سطح پشتیبانی پیدا کرد. با اینهمه تحلیلگران معتقدند با وجود اینکه کاهش ارزش یوان چین پشتیبانی موقتی برای طلا فراهم کرد، این فلز زرد به دلیل قوی شدن دلار و احیای اقتصاد آمریکا که زمینه را برای افزایش نرخهای بهره هموار کرده است، با موانع جدی برای صعود به سطح بالاتر روبروست.

سرمایه گذاران روز چهارشنبه منتظر انتشار گزارش نشست ماه ژوییه بانک مرکزی آمریکا خواهند بود تا به ارزیابی زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره که نخستین افزایش از سال 2006 خواهد بود، بپردازند.

بالا رفتن نرخهای بهره جذابیت طلا را که دارایی بدون بازده است، کمتر کرده و در عوض از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

طلا ماه گذشته در پی بهبود اقتصاد آمریکا که گمانه زنی‌ها را درباره افزایش نرخهای بهره در آینده ای نزدیک افزایش داد، به کمترین قیمت در پنج سال گذشته سقوط کرد.

دارایی سرمایه گذاران در صندوقهای سرمایه گذاری طلا در سه ماه گذشته کاهش داشته و قیمت این فلز ارزشمند از ابتدای امسال تاکنون 5.7 درصد نزول کرده و به سوی سومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود. بر اساس نظرسنجی که بلومبرگ ماه گذشته از 16 تحلیلگر و معامله گر طلا انجام داد، قیمت هر اونس طلا پیش از ژانویه به 984 دلار سقوط خواهد کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری پس از سقوط سه درصدی در روز سه شنبه، 0.2 درصد صعود کرد و به 14.9176 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.3 درصد کاهش، 992 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.2 درصد کاهش، به 597 دلار رسید.


  اخبار اقتصادی -   ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------