نشانه های بحرانی خطرناک میان ایران، عربستان و کویت در حال پدیدار شدن است!



اخبار,اخبارراقتصادی,میدان های نفتی ایران

منابع دیپلماتیک فاش کردند تهران مناقصه هایی را برای توسعه میدان های نفتی خود پس از رفع تحریم های بین المللی علیه این کشور، به اجرا در‌اوره است که میدان الدره(آرش) از جمله این میدان هایی است که تهران در صدد سرمایه گذاری در آن است.

روزنامه القدس العربی نوشت: در پی اعلام ناگهانی تهران مبنی بر انجام دو طرح توسعه ای و سرمایه گذاری در میدان نفتی «الدره» (آرش)، نشانه های بحرانی خطرناک میان ایران، کویت و عربستان بر سر این میدان مشترک دریایی بروز کرده است

به گزارش «انتخاب»، ایران مخالفت قاطع کویت را با هر گونه طرح توسعه ای و سرمایه گذاری در این میدان قبل از تعیین حد و حدود فلات قاره ای و دریایی ، نادیده گرفته است که این مساله باعث شد تا کویت فورا حسن زرنگار کاردار ایران را به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض خود را به وی تقدیم کند.

منابع دیپلماتیک فاش کردند تهران مناقصه هایی را برای توسعه میدان های نفتی خود پس از رفع تحریم های بین المللی علیه این کشور، به اجرا در‌اوره است که میدان الدره(آرش) از جمله این میدان هایی است که تهران در صدد سرمایه گذاری در آن است؛ میدانی که همچنان موضوع مذاکرات منطقه ای میان ایران، عربستان سعودی و کویت است. بنابراین خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت، یادداشت اعتراض خود را در این زمینه به کاردار ایران تسلیم کرده است.

از سوی دیگر، هیات وزیران کویت راههای مناسب برای مقابله با اقدام ایران در نادیده گرفتن حقوق کویت در این زمینه را بررسی کرد. منابع یاد دشده همچنین بعید ندانستند که این امر به زمینه ای برای هماهنگی میان کویت و عربستان در بالاترین سطح منجر شود تا از اقدامات ایران در این میدان جلوگیری شود. یکی از گزینه های مطرح شده، طرح شکایت در سازمان ملل برای حفظ حقوق کویت در این میدان است.

شماری از مسئولان ایرانی اخیرا با سفر به کویت، موضوع اکتشاف در این میدان را مطرح کرده بودند که کویت با این مساله قبل از تعیین حد و مرز دریایی مخالفت کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کویت خبرهای منتشر شده درباره اقدام ایران در حضور در میدان الدره (آرش) را تکذیب و بر حضور نیروی دریایی در آبهای منطقه ای تاکید کرد.

در همین چارچوب، مرزوق علی الغانم رئیس مجلس نمایندگان کویت خواستار آن شد که نمایندگان دولت در وزارت خانه های خارجه و نفت کویت درباره حوادث مربوط به میدان نفتی الدره و تحولات پیرامونی آن توضیح دهند. وی گفت: دولت باید سروصداها و جدال به وجود آمده درباره اختلاف با طرف ایرانی را مشخص کند و روشن و شفاف در این باره توضیح دهد.
 
 اخبار اقتصادی - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------