آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

احتمال افت قیمت نفت به 20 دلار



اخبار,اخباراقتصادی,قيمت نفت

نایب رییس سابق کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران به بیان دلایل افت مجدد قیمت نفت در روزهای اخیر پرداخت و پیش‌بینی کرد که در شرایط فعلی بازار، قیمت نفت تا 20 دلار هم کاهش یابد.

محمد پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره روند سقوط قیمت نفت و همچنین تحولات بازار نفت داخلی پس از حضور هیات‌های خارجی و مذاکره با مسئولان وزارت نفت اظهار کرد: به لحاظ اینکه شرکت‌های نفتی خارجی به قصد سرمایه‌گذاری به ایران می‌آیند، مطمئنا امیدی برای بهبود وضعیت صنعت نفت ایران در آینده به وجود می‌آید.

وی افزود: نباید این موضوع را فراموش کنیم که در وضعیت فعلی با مسئله اشباع بازار نفت روبرو هستیم. در حال حاضر روزانه سه میلیون بشکه نفت مازاد تولید وجود دارد و با افزایش تولید نفت ایران، یک میلیون بشکه دیگر به این مازاد تولید اضافه خواهد شد که باعث می‌شود قیمت نفت از 43 دلار به 20 دلار کاهش یابد.

رییس فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته عنوان کرد: اگر فروش نفت‌مان به دو برابر برسد، درآمد نفتی‌مان دو برابر نخواهد شد و ثابت می‌ماند. درصورتی که قیمت نفت به 20 دلار برسد می‌تواند باعث شود بعضی تولید‌کننده‌های متفرقه و کوچک از بازار خارج شوند و در نتیجه عرضه و تقاضا به تعادل برسد تا قیمت نفت افزایش یابد.

پارسا درباره دلیل افت مجدد قیمت نفت در روزهای اخیر تصریح کرد: افت قیمت نفت با توجه به اینکه رشد اقتصادی چین کاهش یافته و مصرف نفت در بازار به اشباع رسیده باعث شده است با مازاد عرضه روبرو شویم. اگر شرکت‌های نفتی کوچک از چرخه بازار خارج شوند این امکان وجود خواهد داشت که مازاد تولید عربستان و همچنین یک میلیون بشکه تولید مازاد ایران جذب بازار و منجر به افزایش قیمت نفت شود اما به نظر می‌رسد تا چند ماه آینده شاهد ادامه افت قیمت نفت باشیم.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------