آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

رقابت واردکنندگان خودرو و خودروسازان برای استفاده از لوازم یدکی نامرغوب چینی



اخبار,اخباراقتصادی,خودروسازان

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: فقدان شرایط رقابت در صنعت خودروسازی، قطع همکاری شرکای خودرویی ایران و ضعف مدیریتی خودروسازان کشور موجب تداوم تولید مدل‌های از رده خارج و پر مصرف خودروهای ایرانی شده است.

ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با  ایسنا گفت: قید نشدن موضوع انتقال دانش فنی ساخت خودرو در قراردادهای گذشته خودروسازان و انحصاری بودن بازار خودرو دلیل تولید خودروهای بی‌کیفیت ایرانی است.

نماینده مردم بندر عباس در مجلس قطع همکاری خودروسازان اروپاپی با ایران را از عمده دلایل گرایش خودروسازان ایرانی به خودروهای چینی دانست و افزود: خودروهای چینی فاقد کیفیت ساخت و ایمن استاندارد هستند ولی به دلیل قطع دسترسی خودروسازان ایرانی به خودروسازان اروپایی، صنعت خودروسازی کشور همانند بسیاری از صنایع دیگر، خودروهای چینی را جایگزین کردند.

وی افزود: خودروسازان ایرانی برای ارزان کردن تولید قطعات و لوازم یدکی چینی را وارد صنعت خودروسازی کشور کردند. چین بر اساس خواست مشتری کالا تولید می‌کند و این یعنی کالای تولید شده در چین بنا بر سفارش و کیفیت مد نظر مشتری انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور بازار خودروی کشور را مملو از لوازم یدکی و خودروهای چینی دانست و افزود:‌ وارد کنندگان خودرو و خودروسازان ایرانی برای حفظ منافع ناشی از ارزان سازی خودرو برای وارد کردن لوازم و قطعات یدکی و خودروهای اس کی دی و سی کی دی نامرغوب از چین به رقابت با یکدیگر پرداختند.


 اخبار اقتصادی - ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------