آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بازار «کم مستاجر» در سال 94(+جدول)



می‌توان گفت تا یک ماه دیگر فصل جابه‌جایی مستاجران در بازار مسکن پایتخت به اتمام می‌رسد. ارزیابی کلی فعالان مسکن از بازار تابستانه اجاره این بوده که امسال بازار اجاره کم مستاجر بوده است. بیشتر مستاجران قراردادهای خود را تمدید کردند و مالکان در مدت زمان بیشتری آپارتمان‌های خود را اجاره می‌دادند.

یک مشاور املاک در محدوده مرکزی پایتخت درباره بازار اجاره تابستان امسال می‌گوید: تغییر کم اجاره‌بها نسبت به سال‌های گذشته موجب شد که امسال اغلب مستاجران قراردادهای گذشته خود را تمدید کرده و مالکان هم اجاره‌نامه‌ها را پشت‌نویسی کنند، بنابراین مستاجران کمتری به نسبت سال‌های گذشته در بازار حضور داشتند.

بررسی‌های میدانی «دنیای اقتصاد» هم نشان می‌دهد نرخ اجاره بها امسال عادلانه‌تر از سال‌های گذشته تعیین شده بود. به‌طور مثال ، آپارتمانی 50 متری در شمس‌آباد - ریحانی، که بازسازی کامل شده با 45 میلیون تومان رهن و 200 هزار تومان اجاره ماهانه اجاره داده می‌شود و در شهرری بین میدان غیبی و میدان نماز برای واحدی 50 متری با پارکینگ و انباری 17میلیون رهن و 500 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

در پارک تسلیحات واحدی 49 متری و یک‌خوابه در طبقه دوم، تک واحدی، 27 میلیون تومان رهن تعیین شده است و در اشرفی اصفهانی - با هنر، سوئیت 40 متری با فول امکانات با 15میلیون تومان رهن و 700 هزار تومان اجاره داده می‌شود.

همچنین در خیابان شریعتی، محله معلم، آپارتمان 45 متری با پارکینگ و آسانسور، 20 میلیون تومان رهن و 650 هزار تومان به اجاره می‌رسد و در خیابان سپه جیحون آپارتمان دیگری با این متراژ، یک‌خوابه با عمر 2ساله و تمامی امکانات 35میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.
 

اخبار,اخباراقتصادیاجاره بهای مسکن


  اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------