آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

پرداخت تسهیلات به ایران خودرو و سایپا خیانت است



اخبار,اخباراقتصادی ,قیمت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از پرداخت هر گونه تسهیلات به شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا گفت: پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است و اگر اتفاق افتد ما ساکت نخواهیم نشست.

علی علیلو در گفت و گو با ایسنا ، در خصوص پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا گفت: این کار هنوز انجام نشده و گفته‌ایم اگر اتفاق بیفتد خیانت است. البته تعدادی به دنبال این هستند که این کار انجام شود.

وی با بیان این که مدیریت سرمایه در ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، اظهار کرد: این شرکت‌ها ابتدا باید خودشان برای حل مسائل‌شان چاره‌ای بیندیشند بعد از منابع ملی بخواهند بهره ببرند.

نماینده مردم شبستر در مجلس افزود: پیش از این هم نشان داده شده که هر زمان این شرکت‌ها تسهیلات گرفته‌اند، نهایتا صرف زیان‌های انباشته و افزایش هزینه مالی شده و اثر آن بر روی افزایش قیمت خودرو بوده است؛ اگر این تسهیلات هم دریافت شود باز به همین شکل خواهد بود و اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ممکن است تسهیلات صرف بدهی شود اظهار کرد: در این شرایط راندمان تولید افزایش نمی‌یابد، بدهکاری به بانک باقی می‌ماند و زیان انباشته بیشتر می‌شود. در نتیجه هزینه مالی افزایش یافته و جای جبران ندارند و مجبور هستند قیمت را کمی بالا ببرند و همین دور مانند قبل ادامه خواهد داشت.

علیلو خاطر نشان کرد: به همین دلیل صاحبان این شرکت‌ها باید دارایی‌ها و امکانات خودشان را مدیریت کنند تا این خلاء پر شود و مدام به منابع ملی دست اندازی نکرده و به بانک مرکزی فشار نیاورند.

وی در پایان تاکید کرد‌: بنابراین پرداخت چنین تسهیلاتی عین خیانت است و هر کسی هم که از طریقی به آنها کمک کند عین خیانت تلقی می‌شود و اگر چنین اتفاقی بیفتد ساکت نخواهیم نشست.

 اخباراقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------