صعود قیمت مرغ به 7200 تومان در بازار



اخبار,اخباراقتصادی, قیمت گوشت مرغ

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به نوسان قیمت گوشت مرغ به دلیل تولید و عرضه اعلام کرد: امروز قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در مراکز خرده فروشی 7200 تومان است.

مهدی یوسف خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: طی 3 روز اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار بین 6800 تا 7200 تومان در نوسان بوده که نسبت به 40 روز گذشته بیش از 500 تومان رشد را نشان می دهد.

وی دلیل کاهش تولید و عرضه مرغ گوشتی را انتشار اخباری مبنی بر بروز آنفلوانزای مرغی دانست و اظهار داشت: طی 3 ماه گذشته به دستور سازمان دامپزشکی کشور جوجه ریزی در استان مازندران ممنوع شد که همین امر موجب کاهش تولید و عرضه این محصول شده است.


وی افزود: هر دوره جوجه ریزی بین 40 تا 50 روز است بنابراین پیش بینی می شود با ورود دوره جدیدی از گوشت مرغ به بازار برای اواخر شهریور ماه و اوایل مهرماه قیمت گوشت مرغ متعادل شود.


وی تصریح کرد: امروز قیمت هر شانه دو کیلوگرمی تخم مرغ در بازار حدود 8 هزارتومان است که این میزان نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است.


یوسف خانی از کاهش قیمت 20 درصدی ماهیان جنوب به دلیل آغاز فصل صید در ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلوگرم ماهی شیرجنوب بین 22 تا 23 هزار تومان، حلوای سیاه 20 تا 22 هزار تومان، ماهی آمور جنوب 22 تا 24 هزار تومان و ماهی شیر نیزه ای 13 تا 14 هزار تومان است.


وی با بیان آنکه صید ماهیان شمال کشور از اوایل آبان ماه آغاز می شود، افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم ماهی تیلاپیا 20 هزارتومان، قزل آلا 16 هزار و 500تومان، سفید منجمد 23 هزار تومان، کپور 13 هزار و 500 تومان و آزاد دزفولی 6 هزار تومان است.


به گفته وی، قیمت ماهی قزل آلا سال گذشته حدود 12 هزار تومان بوده که به دلیل کاهش تولید در اثر بروز بیماری (وی.اچ.اس)نرخ این ماهی امسال به 16 هزار و 500 تومان رسید اما پیش بینی می شود طی دو ماه آینده نرخ این ماهی کاهش یابد.


وی افزود: هم اکنون یک هزار واحد صنفی پرنده و ماهی پروانه دار و 500 واحد بدون پروانه در تهران فعال است.
 
 اخباراقتصای  - ایرنا   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------