قیمت مرغ از 20روز دیگر کاهش می‌یابد



اخبار,اخباراقتصادی, قیمت مرغ

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با بیان اینکه اکنون هر کیلو مرغ در خرده فروشی ها 7100 تومان عرضه می‌شود از کاهش قیمت مرغ از 20روز آینده خبر داد.

مهدی یوسف خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به کاهش 150 تومانی قیمت هر کیلو مرغ در مقایسه با روز دوشنبه اظهار کرد: قیمت هر کیلو مرغ زنده در بازار 4700 تومان است که در مقایسه با روز دوشنبه 100 تومان کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه معمولا قیمت مرغ در اوایل هفته نسبت به اواسط هفته به دلیل افزایش تقاضا گران‌تر است، میانگین قیمت مرغ در یک ماه اخیر را 7000 تومان اعلام کرد.

او در عین حال بیان کرد: از حدود سه ماه گذشته به دلیل کنترل بیماری آنفلوآنزا، مجوزهای جوجه‌ریزی برای بخش های عمده ای از استان مازندران لغو شده بود که همین موضوع منجر شد در یک ماه گذشته با افزایش قیمت مرغ مواجه شویم، ولی محدودیت مجوزها از حدود یک ماه گذشته برداشته شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی افزود:‌ از حدود یک ماه پیش دوباره مجوز جوجه‌ریزی برای این بخش‌ها صادر شد و تا به امروز جوجه ها 30 روزه شده اند و با توجه به این‌که دوره جوجه‌ریزی 50 روزه است می‌توان گفت از 20 روز آینده این جوجه‌ها وارد بازار می‌شوند. بنابراین قیمت مرغ از اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه با آمدن جوجه های جدید به بازار کاهش می‌یابد.

بازار ماهی
یوسف خانی همچنین با اشاره به بازار ماهی و با بیان اینکه امسال برخلاف سال های گذشته ماهی شیر جنوب و حلوای سیاه حدود یک ماه زودتر و از اوایل شهریورماه به بازار وارد شد گفت: در حال حاضر قیمت عمده‌فروشی ماهی شیر جنوب 23 هزار تومان است که حدود 7000 تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ ماهی قزل‌آلا پرورشی و پرمصرف است که هر کیلو از آن در بازار 16 هزار تا 17 هزار تومان در خرده فروشی ها به فروش می‌رسد و قیمت عمده‌فروشی آن حدود 14 هزار و 500 تومان است.

  اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------