تقاضای لوکس در بازار مسکن



در شرایطی که بازار معاملات خرید‌وفروش آپارتمان در تهران همچنان به طور کامل از رکود خارج نشده و هم‌اکنون معاملات محدودی در بازار مسکن انجام می‌شود، این روزها شکل ویژه‌ای از تقاضا در میان نیازمندی‌های خرید ملک به چشم می‌خورد.

 نیاز به خرید واحدهای لوکس با شرایط خاص، تقاضای جدیدی است که پس از رکود حداقل دو ساله در بازار مسکن و تعمیق آن به خصوص در بازار آپارتمان‌های لوکس، هم‌اکنون از جایگاه ویژه‌ای در میان آگهی‌های مطبوعاتی برخوردار شده است. متقاضیان واحدهای لوکس و بزرگ متراژ به خصوص در برخی مناطق ویژه تهران – مناطق شمالی و شمال غربی پایتخت – این روزها با استفاده از آخرین ماه‌های ادامه رکود و ثبات قیمت، بیشتر از ماه‌های اخیر تقاضای خود را برای خرید این دسته از آپارتمان‌ها به بازار عرضه اعلام می‌کنند.

این دسته از متقاضیان که تاکنون با توجه به شرایط رکودی حاکم بر بازار آپارتمان‌های لوکس از خرید این واحدها به صورت موقت انصراف داده بودند، در حال حاضر تحت تاثیر ماه‌های پایانی رکود در بازار مسکن مجددا به بازار تقاضا وارد شده‌اند.

این در حالی است که اغلب این متقاضیان به جای جست‌وجو برای یافتن ملک مورد نظر خود با استفاده از فراوانی عرضه در بازار رکودی تقاضا، با اعلام شرایط پرداخت خود و ویژگی‌های ملک مورد نظر، از طریق انتشار آگهی، از مالکان درخواست می‌کنند در صورتی که ملک آنها از شرایط درخواستی برخوردار است و مالک قصد فروش دارد، با آنها تماس بگیرد. به عنوان مثال، فردی در ستون نیازمندی‌های خرید یکی از روزنامه‌های رسمی برای خرید یک واحد ویلایی به متراژ 600 تا 700 مترمربع واقع در شهرک غرب، اعلام آمادگی کرده است. البته این متقاضی گفته است با شرایط پرداخت 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط حاضر به خرید چنین ملکی است.

این در حالی است که متقاضی دیگری اعلام کرده خریدار یک واحد آپارتمان 180 تا 200 مترمربعی در طبقات بالای برج در منطقه 5 تهران، بالای بزرگراه همت، با پنجره‌های بزرگ، ویوی ابدی، خوش نقشه و نورگیر است. آگهی نیاز به خرید ساختمانی با حداقل 800مترمربع زیربنا در منطقه سه تهران، ترجیحا واقع شده در خیابان ساقدوش، نمونه دیگری از اعلام تقاضا برای معامله آپارتمان‌های لوکس با شرایط ویژه در مناطق خاص تهران است.
 

اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن


 اخباراقتصادی  -  دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------