زمزمه گران شدن مسکن مهر در برخی شهرهای جدید



اخبار,اخباراقتصادی,مسکن  مهر

در حالیکه بر اساس بخشنامه وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل شماره 3 مسکن مهر آخرین بخشنامه افزایش قیمت مسکن مهر خواهد بود خبرهایی از گران شدن مجدد مسکن مهر در پردیس و پرند به گوش می‌رسد.

به گزارش فارس، براساس مصوبه دولت دستورالعمل (شماره 3) نحوه محاسبه ما به‌التفاوت هزینه ساخت مسکن مهر در دی ماه 92 ابلاغ شد تا بر اساس این بخشنامه افزایش قیمت مسکن مهر تا متری 100 هزار تومان برای تمام پروژه‌های نیمه تمام اجرایی شود.

بر اساس گفته‌های مقامات سؤال وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل شماره 3 آخرین، دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر است و دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن مهر نخواهیم بود.

پیشتر مدیرعامل شهر جدید پردیس در این خصوص گفته بود دستورالعمل شماره 3 آخرین مرحله از افزایش قیمت مسکن مهر بوده و دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن مهر نخواهیم بود.

رجب صلاحی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود برخی از انبوه‌سازان برای افزایش مجدد قیمت مسکن در شهر پردیس روند ساخت و ساز را کند کرده‌اند، گفت: هیچ افزایش قیمتی برای واحدهای مسکن مهر پردیس نخواهیم داشت و موضوع جدیدی اعلام نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود در فاز 3 افزایش قیمت رخ داده است، افزود: دستورالعمل شماره 3 هرچه بوده است، همان درحال اجرا است و واحدهای فاز 3 شهر پردیس درحال تحویل است بطوریکه درحال حاضر 1100 واحد باقی مانده است که روزانه 20 واحد تحویل می‌دهیم

رجب صلاحی تاکید کرده بود که دستورالعمل چهارمی در واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس در کار نیست،‌

هر چند برخی از سازنده‌های مسکن مهر به تازگی در تلاش هستند با کندتر کردن روند کار باز هم افزایش قیمت مسکن مهر را کلید بزنند.

*دستورالعمل شماره 4 در راه است؟
گزارش‌ها حاکی از این است که برخی شهرهای جدید مثل پرند و پردیس که زیر نظر شرکت عمران شهرهای جدید هستند بدون اعتنا به مصوبه دستورالعمل شماره 3 در تلاش هستند دستورالعمل شماره 4 را هم برای پروژه مسکن مهر پیاده کنند و قیمت‌ها را مجدداً افزایش دهند.

گفته می شود در شهر پردیس از متقاضیان مسکن مهر درخواست ۵ میلیون تومان اضافی شده است.

حال سؤال اینجاست که اگر قیمت مسکن مهر در شهرهای جدید به خصوص در پردیس گران شده است در حقیقت بخشنامه و ابلاغیه شماره 3 دولت زیر پاگذاشته‌ شده است.

با توجه به اینکه مسئولان ارشد شهرهای جدید و به خصوص مدیران عامل این شهرها از پاسخگویی برای گران شدن مجدد قیمت مسکن مهر طفره می‌روند بهتر است که نمایندگان مردم در مجلس در این خصوص از مسئولان وزارت راه و شهرسازی سئوال کنند که آیا گرانی مجدد قیمت مسکن مهر صحت دارد؟

*هرگونه افزایش قیمت مسکن مهر بر خلاف قانون است/مردم شکایت کنند
خسروی نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز به تازگی اعلام کرده است که اگر افزایش قیمت مسکن مهر صحت داشته باشد متقاضیان مسکن مهر می‌توانند از مسئولان شهر جدید پردیس یا حتی پرند شکایت کنند چرا که این افزایش قیمت برخلاف قانون است.

*قائم‌مقام وزیر راه‌ و شهرسازی در مسکن مهر:مسکن مهر دیگر افزایش قیمت نخواهد داشت
مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه‌ و شهرسازی در مسکن مهر نیز به خبرنگار فارس گفت: دستورالعمل شماره 3، آخرین افزایش قیمت مسکن مهر بوده و دیگر هیچ افزایش قیمتی بر این پروژه‌ها اعمال نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال دارد که دولت باز هم دستورالعمل چهارمی برای افزایش قیمت مسکن مهر را ابلاغ کند، گفت: وزارت راه و شهرسازی همچنان پیگیر افتتاح واحدهای مسکن مهر و تأمین خدمات زیربنایی این واحدها است به طوری که مدام این موضوع را با سایر وزارتخانه‌های مرتبط مثل وزارت نیرو و نفت پیگیری می‌کند.

قائم مقام وزیر راه‌و شهرسازی در مسکن مهر تأکید کرد: به هر حال باز هم اعلام می‌کنیم که دستورالعمل شماره 3 که سال گذشته ابلاغ شد آخرین دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر بود و دیگری خبری از دستورالعمل شماره 4 نخواهد بود.


  اخبار اقتصادی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------