فروشندگان مسکن خواب نما شدند



 آخرین پیش‌بینی نهادهای رسمی منتشرکننده آمار و اطلاعات بازار مسکن (بانک مرکزی، مرکز آمار و یک موسسه پژوهشی وابسته به ریاست‌جمهوری) از ثبات قیمت‌ها و ادامه رکود تا پایان سال جاری خبر می‌دهند و این در حالی است که فروشندگان مسکن در برخی مناطق شهری به نوعی خواب‌نما شده‌اند و قصد دارند واحدهای مسکونی خود را که در نیمه ابتدایی سال جاری خریداری کرده‌اند با 10 تا 15درصد افزایش قیمت در ابتدای نیمه دوم سال بفروشند.

به‌عنوان مثال مالک یک آپارتمان 60 متری نوساز در محدوده تهرانپارس که فقط یک ماه در ملک خود ساکن شده است، قیمت پیشنهادی آپارتمان خود را متری 5 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است و این در حالی است که به گفته مشاور املاک منطقه این فروشنده ماه گذشته این آپارتمان را متری 4میلیون و 500هزار تومان خریداری کرده است!

به گزارش «دنیای اقتصاد» مشاوران املاک منطقه چهار می‌گویند قیمت پیشنهادی متری 5 میلیون تومان برای یک واحد آپارتمان نوساز در وضعیت کنونی بازار مسکن که معلامات در خواب به سر می‌برد، غیرمنصفانه و فرضی است. از این رو فقط فروشندگانی که تصمیم قطعی برای فروش ندارند یا آنکه «پول‌لازم» نیستند، چنین قیمت‌‌هایی را پیشنهاد می‌دهند.
 

اخبار,اخبار اقتصادی,بازار  مسکن

 اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------