جزئیات جدید از فعالیت برخی مدیران دولتی در شرکت دلالی «ر»/ تخلف از قانون در شرکت نفت



اخبار,اخباراقتصادی  ,فروش نفت خام

برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت شرکت ملی نفت ایران «قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی» را نقض، و یگ گروه در دو طرف میز مذاکره قرار می‌گیرد و مزمان نقش خریدار و فروشنده فراورده‌های نفتی را اجرا می­ کنند.

به گزارش فارس رئیس جمهور محترم بارها در سخنرانی هایشان اعلام کرده‌‌اند با توافق صورت گرفته میان ایران و 6 کشور جهان «دلالان تحریم باید به فکر شغل دیگری باشند» و همچنین برخی از مسئولان عالی رتبه دولتی نیز گفته اند دولت یازدهم با هر نوع کار دلالی برخود می کند و مخالف فعالیت دلالی است،اما در یک دو سال گذشته دلالان جدیدی در صنعت نفت ورود پیدا کرده اند که در کنار واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، در زمینه فروش نفت خام و فراورده نفتی نیز فعالیت می‌کنند.

یکی از این دلالان جدید آقای «ر» نام دارد که با تیمش در شرکتی با عنوان «ر.آ» و با حمایت برخی از مدیران ارشد در صنعت نفت به کار دلالی روی آورده‌اند.

گرچه تاکنون گزارش‌هایی با عنوان «نفت خام و فرآورده نفتی ایران در احاطه دلالان» و «اخراج یک مدیر صنعت نفت در پی رونمایی از دلال جدید نفتی» و «جزئیات جدید از دلال نفتی و همکارانش» و « آقای «ر» دلال جدید نفتی چگونه وارد صنعت نفت شد؟» در خبرگزاری فارس منتشر شده است که از نحوه فعالیت این دلال جدید خبر می دهد اما اخیرا به اطلاعات جدیدی دست یافتیم که انتشار برخی از این اطلاعات موجب می شود که خوانندگان از نحوه فعالیت این شرکت دلالی مطلع شوند.

این گزارش حاکی است «بعد از قول و قرارهای قبلی در مورد تاسیس یک شرکت خصوصی با استفاده از منابع مالی مرتبط با نفت و تقسیم سود حاصله آن شرکت میان اعضا و همچنین برخی از مقامات ارشد در صنعت نفت، شرکت «ر» در تاریخ های 93.10.23 و 93.10.29 خواستار بکارگیری یک مدیر میانی به نام (ح.س) و دو نفر از مدیران رده پایین اما تصمیم­‌گیر در زمینه تجارت نفت‌خام و فراورده به نام های ( م.ش) و (ع.آ) از  می شود.

برخی از منابع مطلع مدعی هستند علت به کار گیری این افراد آشنایی با کار دلالی و خرید و فروش نفت از یک‌سو و حضور افراد مورد وثوق مسئولان ارشد در این شرکت بوده است.

به هر حال پس از نامه نگاری های صورت گرفته با برخی از مسئولان صنعت نفت در تاریخ 93.11.9 به این دو مدیر رده پایین، با حفظ سمت سازمانی و پست اجرایی خود در شرکت نفت، ماموریت داده می شود تا مخفیانه و بی سر و صدا در شرکت «ر» مشغول به فعالیت شوند.

این گزارش اضافه می کند باید تاکید کرد اول اینکه این دو نفر از مدیران تصمیم گیر در مورد فروش فراورده های نفتی هستند که وظیفه آنها مذاکره با مشتریان، و از جمله خود شرکت «ر» ، به منظور عقد قرارداد و فروش فراورده به آنهاست.

در ثانی این دو نفر، علی رغم حفظ پست سازمانی حساس خود در یکی از بخش های مهم شرکت ملی نفت ایران، بعد از شروع اشتغال در شرکت «ر» ، از طرف مدیران مافوق خود اقدام به تاسیس یک شرکت مشترک با شرکت«ر»  بنام «ن.ر» می­ کنند تا خرید و فروش و عقد قرارداد با شرکت ملی نفت را در پوشش این شرکت جدید التاسیس مخفی کنند.

این برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت شرکت ملی نفت ایران است که "قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی"  نقض، و یگ گروه در دو طرف میز مذاکره قرار می­‌گیرد و همزمان نقش خریدار و فروشنده فراورده های نفتی را اجرا می­‌کنند.

پس از انتشار گزارش این تخلف از سوی خبرگزاری فارس، در تاریخ 94.4.4  مسئولان ارشد صنعت نفت ایران علی الظاهر به ماموریت رسمی! این دو مدیر میانی خود در شرکت «ر» خاتمه می­ دهند اما با بی­ توجهی کامل به قانون «منع مداخله کارکنان دولت»  طی مجوز کتبی مورخ 94.4.14 این اطمینان را به شرکت «ر» می­ دهد که این دو نفر کمافی السابق به فعالیت خود در آن شرکت ادامه خواهند داد.


  اخباراقتصادی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------