جهانگیری پیگیر چک۱۷هزارمیلیاردی تامین‌اجتماعی



اخبار,اخبار اقتصادی,اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه انتصاب رییس سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته موجب قربانی شدن مصالح و منافع مردم شد، گفت: سازمان یک فقره چک به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان در اختیار زنجانی قرار داده بود که هنوز مشخص نیست این چک کجاست و چه استفاده ای از آن شده است؟

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح بیمارستان 140 تختخوابی میلاد 3 بیرجند،‌ اظهار داشت:‌ سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدمتگزار مهم است که به بخش وسیعی از مردم خدمات میدهد و بیش از 40 میلیون نفر از جمعیت کشور بصورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات این سازمان استفاده میکنند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که مردم برای روزهای مبادای زندگی در آن عضویت پیدا می کنند تا در روزهای سخت زندگی مطمئن باشند یک سازمان وجود دارد که به آنها کمک کند و آنها را از مشکلات عبور دهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در یک دوره‌ی گذشته از فعالیت خود، دچار فرسودگی سازمانی شد، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت اجرایی کشور در یک مقطع، به جای آنکه فضای کشور را برای فعالیت نهادها آرام کند، در جهت متشنج کردن فضای کشور حرکت کرد تا جایی که این اختلافات به سطح سران قوا نیز تسری یافت.

جهانگیری ادامه داد: در آن مقطع دولت رییسی را برای سازمان تامین اجتماعی منصوب میکرد و نهاد قانونگذار کشور اعلام می کرد که این انتصاب بر خلاف قانون است و این رویه باعث شده بود که فرسودگی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود و آنچه در این فضا قربانی می شد مصالح و منافع مردم بود.

وی با اشاره به سخنان برخی افراد که میگویند دیگر نباید راجع به گذشته صحبت و انتقاد شود، خاطرنشان کرد: برخی از مسائل مزمن که هنوز حل نشده باید مطرح شود و تا منافع ملت تامین نگردد ما در قبال آن مسئول هستیم و برای دفاع از منافع مردم تلاش می کنیم.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری پرونده بابک زنجانی و برداشت 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری این شخص از منابع پولی کشور گفت: این شخص در مقطعی به سازمان تامین اجتماعی گفته بود که در قبال پرداخت 4 میلیارد و 200 میلیون یورو همه‌ شرکتهای این سازمان را خریداری می کند و از سازمان خواسته بود که یک چک تضمینی به او بدهد و سازمان نیز یک فقره چک به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان در اختیار او قرار داده بود که هنوز مشخص نیست این چک کجاست و چه استفاده ای از آن شده است؟

جهانگیری با بیان اینکه سازمانی که باید به ضعیف ترین قشر جامعه خدمات ارائه دهد دچار چنین مفاسد و بحران هایی شده بود، گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که ثبات و آرامش را به کشور بازگرداند و شرایط را به گونه‌ای تغییر داد تا نهادهای مختلف بتوانند به وظایف سازمانی خود عمل کنند.

وی در ادامه یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید را اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: دو سال قبل هزینه های درمان مردم هزینه های سنگینی بود که به مردم تحمیل می شد و بیماران ناچار بودند تجهیزات مورد نیاز جراحی خود را از بیرون تهیه کنند.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: این دغدغه‌ها به اطلاع رییس جمهور رسید و دکتر روحانی از دولت خواست برای بهبود شرایط درمانی کشور راهکاری پیدا کنند؛ بدین ترتیب بود که طرح تحول نظام سلامت اجرا شد و هزینه های درمانی مردم کاهش یافت.

جهانگیری افزود: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، افراد فاقد بیمه نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و وزارت تعاون در مدت کوتاهی بیش از 9 میلیون نفر از اشخاص فاقد بیمه را تحت پوشش قرار داد.

وی گفت: این دستاوردها در حالی است که سال 94 یکی از سالهای سخت درآمدی برای دولت است و دولت تدبیر و امید در چنین شرایطی توانسته تدابیری بیاندیشد که کارها و طرح های اصلی کشور مختل نشود و پرداخت حقوق کارکنان نیز با کندی مواجه نگردد.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت متعهد است که حواشی را از دستگاه های خدمتگزار برطرف کرده و ضمن بازگرداندن آرامش به کشور، اولویتها را شناسایی و بر آن تمرکز کند.

در این مراسم نوربخش رییس سازمان تامین اجتماعی نیز گزارشی از وضعیت سازمان و اقدامات انجام شده در مدت اخیر ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های آتی سازمان در جهت بهبود خدمات رسانی به مردم پرداخت.


 اخباراقتصادی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------