انتقاد از واردات میلیاردی عروسک به کشور



اخبار,اخباراقتصادی ,واردات عروسک

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با انتقاد از واردات میلیاردی عروسک به کشور، گفت: به جای این کار باید ماشین آ‌لات تولیدی وارد کشور کنیم تا برای جوانان جویای کار شغل ایجاد شود.

ابوالفضل فتح اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل اشتغال کشور سرمایه‌گذاری است؟ اظهار کرد: شرایط تولید به خیلی از متغیرها وابسته است که بانکها، گمرکات، واردات و صادرات از جمله آنها است اما مهمتر از همه جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق کالا است.

به گفته وی در صورتی که جلوی قاچاق کالا گرفته شود،‌ زمینه اشتغال دائم و جذب نیروهای کار توسط کارفرمایان فراهم می‌شود.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، در عین حال به هزینه چند میلیاردی واردات عروسک به کشور اشاره کرد و گفت: به جای این کار می‌توان ماشین آلات تولیدی وارد کرد تا بخش اعظمی از مشکل کارجویان و جوانان بیکار حل شود.

فتح اللهی تصریح کرد: وقتی ماشین آلات به روز نیست امکان رقابت پذیری صنایع وجود ندارد بنابر اگر درهای بازارهای جهانی هم به روی ما باز شود صنایع داخلی عملا شکست می‌خورند بنابراین باید به سمت به روز کردن صنایع برویم که مستلزم حمایت بانکها، دولت و دستگاههای چون وزارت کار و صنعت، معدن و تجارت است.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه بخش اعظمی از منابع بانکها به سمت مستغلات رفته است، گفت: بساز بفروش‌ها وارد عرصه ساختمان سازی شده‌اند تا وام‌های بانکی را به این سمت سوق دهند و اکنون خانه نشین شده و انتظار بالا رفتن قیمت مسکن را می‌کشند تا سود ببرند در حالی که با این کار به گسترش بیکاری و تورم و گرانی دامن می‌زنند و دولت باید جلوی سودجویان را بگیرد.

به اعتقاد وی به جای آنکه تسهیلات بانکی صرف مستغلات شود باید در بخش تولید به کار گرفته شود تا به رونق بنگاه‌های اقتصادی، جذب نیروهای کار و کاهش بیکاری بیانجامد.


  اخبار اقتصادی  -  ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------